Avatar billede carid1 Nybegynder
03. november 2005 - 14:02 Der er 8 kommentarer

Tildelt IP adresse, men ingen forbindelse

Jeg har en Linksys BEFW11S4 trådløs router stående som har virket ganske udmærket i et par år. Men den er netop begyndt at volde mig problemer. I går aftes virkede det, men ikke da jeg stod op i morges. Jeg får tildelt en IP-adresse og forbindelsen ser ud til at blive oprettet, men jeg kan ikke komme på nettet. Det er det samme hvad enten jeg bruger kabel eller trådløs. Har prøvet at resette routeren og sætte den op igen, men det er åbentbart ikke routeren der er noget galt med eftersom andre bærbare godt kan komme på... mærkeligt. Har netop installeret morpheus, men går ikke ud fra at det har noget at sige. Er der nogen der har en ide om hvad der er galt? Bruger forresten XP. Casper.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
03. november 2005 - 18:21 #1
Får routeren ip-adresse?
Avatar billede carid1 Nybegynder
03. november 2005 - 19:13 #2
Ja, hvis du tænker på om min pc bliver tildelt en.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
03. november 2005 - 19:22 #3
Nej jeg tænker på om routeren modtager en adresse fra udbyderen.
Kan du kontakte din router via webinterface el. lignede og kig under WAN ipadresse.
Avatar billede carid1 Nybegynder
03. november 2005 - 23:36 #4
Jeg har overset noget... ingen andre computere kan komme på nettet gennem routeren. De gange de var på havde de brugt en anden trådløs forbindelse i opgangen... Så der må være noget galt med routeren.
Jeg kan godt få adgang til den via webinterfacet. Mht ip-adresse, så tror jeg at den bliver tildelt en, ja. Kan ikke finde noget hvor der står WAN, men der står fx et sted: "local ip adress: 192.168.9.1".
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
04. november 2005 - 08:19 #5
Der skal være et sted hvor der er en adresse med et-eller andet som ikke begynder med 10.x.x.x eller 192.x.x.x, ellers har du ikke forbindelse, led efter et sted hvor der står 0.0.0.0.

Evt. hvis der er en status i routeren, hvor man kan se det.
Chek alle dine kabler fra router, modem osv, er der lys i en lampe der hedder WAN på routeren.

har du haft andre router el. pc'er sat direkte i modemet?
Avatar billede carid1 Nybegynder
04. november 2005 - 10:44 #6
Jep, Under status står der:
MAC Address: 00-0C-41-BB-0E-77
Login Type: DHCP
Internet IP Address: 0.0.0.0
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 0.0.0.0
DNS 1: 0.0.0.0
DNS 2: 0.0.0.0
DNS 3: 0.0.0.0
På selve routeren er der en diode der lyser konstant hvor der står Wireless-B og en der blinker meget hurtigt ved Internet (det har de vist altid gjort). Der står ikke noget om WAN.
Har ikke været koblet til andre routere ud over den anden som jeg fortalte om i opgangen og ingen pc'ere.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
04. november 2005 - 18:20 #7
Du har ikke kontakt til din udbyder.

Prøv evt. med at sætte en pc direkte til modemet.
Og se om den får en ip-adresse. hvis ikke har vi to muligheder. Hvis den gør er din router højst sandsynligt defekt.

De 2 muligheder:
1. Adresse er optaget - kontakt udbyder og få den til at frigøre den.
2. Modem defekt - kontakt udbyder.

Hvis du gøre ovenstående er det meget vigtigt at du inden du piller kablet ud af pcen igen skriver i prompt ipconfig /release - derved frigør du pc'en fra en adresse den eller ville optage.
Avatar billede carid1 Nybegynder
05. november 2005 - 19:47 #8
Jeg har prøvet at åbne netværksforbindelser, klikke på avanceret og vælge valgfrie netværkskomponenter. Jeg har installeret administrations- og overvågningsværktøjer. Jeg ved ikke om det har haft en direkte indflydelse, men nu virker det. Det kan også være at der har været en fejl på udbyderens side som de har fået løst. Jeg giver dig nogle point som tak for hjælpen, men hvor gør jeg det? (jo, førstegangsbruger ;-)