Avatar billede fritjof2 Nybegynder
02. november 2005 - 22:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Beskrive variabel i funktion

Hej

Jeg er helt ny i brugen af Excel sammen med VB. Jeg har lavet en funktion, som jeg kalder i Excel. Hvordan kan man beskrive de enkelte variable, så det kommer frem i en lille box, nå man indtaster funktionen i regnearket.

Hvis man eksempelvis skriver =cos( så kommer der en gul box op og fortæller en, at man skal skrive et tal...
Avatar billede kabbak Professor
02. november 2005 - 22:52 #1
det kan man ikke uden videre, hvis du kan skrive nogen signende navne, så plejer det at gå.

Public Function Funknavn(Dato As Date,Tælleområde as range,TabelOmråde as range) As Integer

noget i denne stil

For at få de oplysninger du savner, skal der vist en hjælpefil til
Avatar billede fritjof2 Nybegynder
02. november 2005 - 23:20 #2
Mit problem er, at der slet ikke står noget, nå man indtaster funktionen.

Jeg har fire variable der indgår, så det ville være fint, hvis den gjorde opmærksom på hvilken rækkefølge man skulle indtaste dem i.
Avatar billede kabbak Professor
02. november 2005 - 23:23 #3
Når du har skrevet
= variabelnavn(

så tryk på Lighedstegnet til venstre for formellinien, så popper den op
Avatar billede kabbak Professor
25. januar 2006 - 23:10 #4
marker mit navn og tryk accepter, hvis det virkede