Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 19:57 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Begrænset eller ingen forbindelse

Hej,

Håber der er en, der kan hjælpe mig!

Min internetforbindelse er lige pludseligt røget sig en tur. Vi er to computere om at dele forbindelsen gennem en switch og den anden (den jeg skriver fra nu) har forbindelse.

Jeg har prøvet at reparere min egen forbindelse op til flere gange uden resultat, jeg har kørt en sfc /scannow og jeg har også prøvet en repair af windows - alle sammen uden noget resultat overhovedet...

Efter at have fundet andre spørgsmål med lign problemer har jeg også prøvet at køre WinsockXPfix. Det program har jeg overført fra denne pc til min egen via lokalt netværk, så det er altså heller ikke mit netkabel, den er gal med...

Nogen forslag?

Smider 200p til den, der løser mit problem!

- anoz
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 20:01 #1
Prøv lige LSP fixet også:
http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/LSPFix.shtml

Hvis du får forbindelsen gennem en router, kan du prøve at tænde og slukke den. Og evt. resette den ved at holde knappen nede 10 sek
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 20:23 #2
hey anonym,

er ved at prøve dit forslag, men efter at have genstartet kan jeg ikke se den anden computer længere... havde først lige oprettet netværk mellem de to pc'er i forbindelsen med dette problem, så jeg ved ikke om det plejer at virke efter en genstart...

har selvfølgelig lånt min usb-key ud og jeg har ikke noget diskettedrev :S
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 20:27 #3
nå, nu fik jeg den over på min pc... hvordan virker den lspfix helt præcist? (hvad skal jeg gøre)
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 20:35 #4
har først lige lagt mærke til dit forslag med routeren - jeg har ikke net gennem router... min forbindelse er fra dansk bredbånd og nettet "kommer ud af væggen"...
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 20:36 #5
Der står lidt om det i linket. Derudover vil jeg anbefale dig at læse den tekstfil der er med.
Du skal pakke filen ud med winzip, winrar eller ligende før du kan bruge det.
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 20:39 #6
hej igen,

så langt var jeg med - fik bare ikke formuleret mig så heldigt :o)

det var mere om jeg skulle vælge at beholde filerne eller fjerne dem?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 20:45 #7
Du skal bare sætte flueben i "I know what I am doing" og klikke på finish.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 20:45 #8
Efterfulgt af en genstart :o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. november 2005 - 20:46 #9
er der filer i boksen til højre, skal de fjernes, men hvis der kun er filer i boksen til venstre, skal du ikke gøre noget.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 20:49 #10
Nej det skal han ikke. Det er faktisk afgørende at de ikke bliver fjernet.
-bartfreak > Hent lige fixet og læs hvad det står i tekstfilen.
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 20:49 #11
det er så gjort og stadig intet resultat... :o(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. november 2005 - 20:53 #12
har det liggende, det jo et gammelt bug..

hvad med firewall..?
prøv at slå den fra, og antivirus.??
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 20:57 #13
jeg har slået min firewall fra - kan ikke få lov til at slå mit antivirus fra (norman)...
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 20:58 #14
I kommandoen kør, skriver du CMD og trykker enter.
Skriv: ipconfig/ release og tryk enter
Skriv: ipconfig/ renew og tryk enter

Fortæl hvad der står når du skriver ipconfig og trykker enter?
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 21:03 #15
så står der først en masse standard(vil jeg tro) og så står der:

forbindelsesspecifikt dns-suffiks...: [er blank]
ip-adresse for automatisk konfiguration...: 169.154.XXX.XXX  (sker der noget ved at skrive dem alle sammen??)
undernetmaske...: 255.255.0.0
standardgateway...: [er blank]
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 21:08 #16
Der er ingen grund til at skrive dem allesammen :o)

Jeg ved ikke rigtigt om problemet ligger i at standardgateway er blank?
Hvad mener -bartfreak?

Det hjalp ikke at skrive:
Skriv: ipconfig/ release og tryk enter
Skriv: ipconfig/ renew og tryk enter
??
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 21:09 #17
nej, det hjalp desværre ikke...
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 21:10 #18
har også undret mig over standardgateway er blank...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. november 2005 - 21:14 #19
er der 2 pcén, skal man lave en broforbeindelse på den der deler filerne..??
marker mindst 2 forbindelser..O)
(er det det du mener)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. november 2005 - 21:18 #20
Synes du skal kiggve lidt her:  http://www.p-c-n.dk/fejlfinding_p%C3%A5_tcp.htm
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 21:20 #21
Jeg har lige været inde og se på DB's hjemmeside.
De skriver at, er man oprettet efter 1. jan 2004 skal man have en router med NAT for at have mere en 1 computer på forbindelsen:
http://test.dbnet.dk/default.aspx?id=875&faqid=24
Tjek "Kan jeg koble flere computere til Bredbåndsstikket?"

Tjek også:
"Jeg kan slet ikke komme på Internettet. Hvad kan der være galt?"
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 21:21 #22
det lyder jo så bare helt tosset, for jeg fik net gennem dansk bredbånd i starten af september i år og det har virket helt fint ind til nu :S
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. november 2005 - 21:24 #23
det firma er #¤%&..
(har det selv, service er en by på sydpolen, .. i sidste md. påstår de at jeg har talt i tlf i 4 timer.. på ca 50 opkald.. bruger aldrig den tilf..?.. wow løgn og bedrag.. mildt sagt #¤%)

skift selskab..O)
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 21:26 #24
:o)

Jeg har desværre ikke flere muligheder, men jeg går ud fra det er pga. ovenstående. De kan have ændret på forbindelsen.
Ring til dem imorgen og lad os høre hvad de siger.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. november 2005 - 21:28 #25
Boxer.. at ringe til dem, for man ligeså meget ud af som at ringe til sin mormor.
Ps: find din kontrakt frem, for du er sikkert blevet lovet, ligesom alle andre, at der ingen begrænsninger er på forbindelsen.. udover selvfølig misbrug m.m.. hold fast på hvad de har lovet i papirende.!!!
Avatar billede anoz Nybegynder
01. november 2005 - 21:28 #26
hmmm... har nu ikke haft bøvl med dem endnu - men har jo heller ikke været kunde i særlig lang tid...

jeg må prøve at ringe til dem i morgen... tak for hjælpen ind til videre...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
01. november 2005 - 21:30 #27
positiv attitude hjælper, for du en dårlig support, så prøv at ring igen, og snak med en anden.
Held og lykke, men jeg tør vædde øl på at du kommer til at betale..
Avatar billede boxer Nybegynder
01. november 2005 - 21:32 #28
Velbekomme :o)
Vi glæder os til at høre hvad de siger.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
01. november 2005 - 22:03 #29
Du kan evt. prøve at bruge de indstillinger som den computer der har forbindelse bruger. Virker dette ikke, kan du evt. prøve at reinstallere protokollen.
Håber du finder en løsning ;-)
Avatar billede anoz Nybegynder
04. november 2005 - 17:51 #30
Jeg kan stadig ikke få l"¤#&%" til at virke... og "supporten" vil ikke hjælpe mig når jeg bruger switch - heller ikke selvom jeg prøvede at forklare keglen, at det har virket fint i halvanden måned nu og forbindelsen lige pludselig bare forsvandt.

Der står i deres faq, at man skal bruge en router med NAT funktionalitet - hvad er NAT?

Og er der i så fald nogen, der kender en god en, som de kan anbefale? (må meget gerne være trådløs, når jeg nu alligevel skal købe en...)

Har selv kigget lidt på denne: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159805

mvh
anoz
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
04. november 2005 - 17:56 #31
NAT betyder Network Adress Translation du kan finde mere om det her:
http://www.webopedia.com/TERM/N/NAT.html

:-)
Avatar billede boxer Nybegynder
04. november 2005 - 18:00 #32
Den ser fin ud :o)
Avatar billede anoz Nybegynder
08. november 2005 - 16:31 #33
boxer -> vil du lægge et svar...

jeg har været ude og købe en router med NAT og efter en del bøvl, har jeg fået det til at virke... den konfliktede helt vildt med Sygate, så nu har jeg fjernet firewall på begge computere og sat routerens egen til og nu spiller det maks - ENDELIG :o)

-bartfreak -> du har helt ret med DB's "kundeservice"... det er sgu ikke meget de har lyst til at hjælpe med eller udtale i det hele taget udtale sig om... problemet er bare, at deres produkter er skidegode og billige når de endelig virker!!

mvh
anoz
Avatar billede boxer Nybegynder
08. november 2005 - 16:56 #34
Selvfølgelig :o)

Det lyder mærkeligt at Sygate konflikter med routeren - men bare det virker :o)
Avatar billede anoz Nybegynder
08. november 2005 - 17:02 #35
ja, jeg kan heller ikke helt forstå det, men den lå og brugte mellem 30 og 40 procent af mine resurser og kastede mig konstant af nettet efter 15-20 sekunder, så et eller andet var der i hvert fald galt...

så må jeg bare krydse fingre for, at firewallen i routeren kan klare jobbet ;o)

mvh
anoz