Avatar billede dennism Nybegynder
01. november 2005 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

asp på IIS

Jeg har en Windows Server 2003.
Jeg har installeret IIS, og valgte under installationen af ASP og Frontpage extensions også skulle installeres.

Jeg prøver nu at køre følgende:
<%
response.write "Hello world"
%>

som jeg gemmer som .asp og forsøger at køre i browseren. Det medfører at den står bare og bliver ved med at hente, uden der sker noget (og efterfølgende er der ingen adgang til serveren).

Kan nogen fortælle mig, hvad der er galt?

Jeg er selv PHP og Apache mand, så det ik min stærke side :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. november 2005 - 17:40 #1
Du skal tillade kørsel af scripts på dit default web site i IIS administration. Som jeg husker det, er det den midterste option at 3 afkrydsningsbokse nederst i vinduet
Avatar billede dennism Nybegynder
01. november 2005 - 18:08 #2
Det er tillads - kan i forvejen køre php
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. november 2005 - 18:44 #3
Nu må jeg starte med at indrømme at jeg ikke kender noget til php, men jeg tror ikke de to ting har noget med hinnan at gøre ASP afvikles at "ASP motoren" i IIS og den skal vel ave tilladelse tilat køre, men som sagt jeg er på løst grundlag her
Avatar billede dennism Nybegynder
01. november 2005 - 19:19 #4
Oki. I hvilket vindue finder jeg så denne option?
Avatar billede dennism Nybegynder
01. november 2005 - 19:20 #5
Har trykket "allowed" ved ASP under "Web services extensions".
Avatar billede dennism Nybegynder
02. november 2005 - 10:29 #6
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede dennism Nybegynder
02. november 2005 - 18:44 #7
.lukker