Avatar billede dennism Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IIS: subdomæne til host

Jeg har nogle flere sites på min IIS6 server (Windows Server 2003).
Har bl.a. unixhost.dk og utroligt.dk

Hvordan kan jeg f.eks. lave sådan at når jeg besøger stat.unixhost.dk så ser man:
http://www.demahost.dk/cgi-bin/awstats.pl?config=unixhost
Avatar billede strych9 Praktikant
31. oktober 2005 - 23:32 #1
Du opretter en site til det i IIS, sætter den til at køre awstats.pl?config=unixhost som default fil.
og så sætter du host headers for stat.unixhost.dk til at pege på den site.
skulle virke..
Avatar billede dennism Nybegynder
01. november 2005 - 09:52 #2
Hvordan kan jeg gøre det?
Når jeg oprettet et nyt website som jeg f.eks. kalder stat.unixhost.dk og sætter host header til stat.unixhost.dk skal jeg efterfølgende skrive en sti. Hvad vælger jeg der? Er jo interesseret i at den skal køre en fil istedet for et mappe.
Avatar billede strych9 Praktikant
01. november 2005 - 18:02 #3
Hvis du for det første sætter stien til
http://www.demahost.dk/cgi-bin/

og jeg mener bestemt du har mulighed for at indstille hvilken fil den skal foretrække at køre pr default.
Jeg mener, hvis en bruger skriver http://www.demahost.dk/cgi-bin/ så er det en indstilling på webserver der bestemmer om den skal foretrække at køre index.php eller awstats.pl
om den så vil acceptere parametre med ? er jeg lidt spændt på. Jeg er ikke 100% sikker på at den vil æde det, men prøv ad.
Avatar billede dennism Nybegynder
01. november 2005 - 18:09 #4
Når man først har tilføjet sitet kan man vælge at bruge en filsti.

Smider ud lige et svar?
Avatar billede strych9 Praktikant
01. november 2005 - 18:11 #5
aah ok godt
ja jeg har ikke lige en iis6 ved hånden, så det er lidt ud fra hukommelsen =)