Avatar billede mulemule Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:51 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Lave et sort retangel

Hvordan laver jeg et sort rektangel (firkant) som jeg kan skrive noget indeni i word.

Det er fordi jeg godt vil lave visit kort i word, og så vil jeg lave kanten som et retangel jeg senere kan klippe ud efter.

ps. Jeg skal lave visit kortet på denne måde, da jeg skal tegne noget på det efter at jeg har skrevet det ud på printer.

?
Avatar billede hcm Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:53 #1
du har en menu-bjaelke der hedder tegn. Derfra kan du lave en firkant. Hoejreklik i denne, vaelg formater, og du kan lave baggrundsfarven sort.
Avatar billede dla Praktikant
31. oktober 2005 - 13:55 #2
Indsæt en tekstboks og lad rammen være sort
Avatar billede dla Praktikant
31. oktober 2005 - 13:56 #3
...det var ikke baggrunden du ville have sort, vel?
Avatar billede hcm Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:57 #4
Du kan ihvertfald formatere firkanten med de farver du vil, baade ramme og fyld :-)
Avatar billede dla Praktikant
31. oktober 2005 - 13:59 #5
Og det kan du også med tekstboksen. Desuden kan du skrive i den, det kan du ikke med en firkant, medmindre du laver en tekstboks inden i den.
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2005 - 14:05 #6
hvorfor laver du det ikke i et visitkortprogram som f.eks. Avery DesignPro  (gratis)
http://www.avery.dk/dk1/downloads/design5.jsp
du skal bare oprette sig som medlem og så får du måske en mail en gang imellem (har ikke fået nogle fra avery de sidste mange måneder)
Avatar billede mulemule Nybegynder
01. november 2005 - 17:08 #7
Tak for tip.