Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 13:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Object variable or With block not set. NÅ

Efter fire dage i udlandet kom jeg hjem til kontormaskinen, der åbnede med ovennævnte besked - dog uden mit vedhæftede hyl.
Word stod som en lang søjle i venstre side, og efter 18 klim (ja, atten) på ok, åbnede dokumentet nødtvungent.
Nogen har været på kontorets maskine - det er ok, den er offentlig, men hvad er der sket her? Jeg kan regne ud, at det må være noget VB, som jeg ikke aner en snus om.
Jeg af- og geninstallerede office 2000, men det hjalp ikke.
Systemet er win98.
Har I mødt problemet, og hvordan løses det?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 13:43 #1
der skulle selvfølgelig have stået "efter 18 klik", men det kan læseren nok regne ud. Kan en stor, beskidt virus have sneget sig ind?
Avatar billede snowball Novice
31. oktober 2005 - 14:19 #2
Et gæt: Prøv at installere nyeste MDAC - http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=78cac895-efc2-4f8e-a9e0-3a1afbd5922e&displaylang=en

Jeg har tidligere løst de mærkeligste VBA fejl ved at (gen)installere MDAC. Lyder underligt, men sandt er det :)

Du kan evt. også prøve at tjekke om Word dokumentet henviser til nogle filer som ikke længere findes. Det gør du ved at gå ind i menuen Tools og derefter vælge References i den VBA editor der kommer frem og de skal klikke de mange gange. Hvis der her står MISSING ud for et at de øverste felter der er markeret, så kan det også være fejlen.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 14:24 #3
Prøv eventuelt at søge efter normal.dot. omdøb den eller slet den, og se om problemet ikke bliver løst. har du makroer o.l. i den gamle normal.dot, kan du efterfølgende overføre dem til den nye, som word automatisk laver.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2005 - 13:18 #4
Tak for hjælpen