Avatar billede stefmeister Nybegynder
31. oktober 2005 - 09:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Localhost virker ikke

Hej..

Jeg har en Apache server, med php og mysql - det har hidtil virket fint - når jeg skulle ind på apache serveren skrev jeg bare "localhost" i URL'en - men nu virker det ikke - det virker heller ikke at skrive 127.0.0.1, nu går den bare ind på Google og søger efter localhost/127.0.0.1  .
Jeg har prøvet at geninstallere apache - men det skete der ingenting ved.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2005 - 09:19 #1
starter Apache servicen ?
Avatar billede stefmeister Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:17 #2
det skulle jeg mene - hvis jeg trykker start apache - så skriver den:
"The Apache service has already been started."

jeg har også prøvet at stoppe og starte igen.
Avatar billede shb Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:40 #3
prøv evt at kig i din Listen linje i din apacheconfig httpd.conf og se om den lytter på 127.0.0.1:80 eller bare 80...
Listen 80 lytter på alle adresser, Listen 10.0.0.1:80 lytter på interfacet med adressen 10.0.0.1
Avatar billede stefmeister Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:47 #4
der står:

# Port: The port to which the standalone server listens.  Certain firewall
# products must be configured before Apache can listen to a specific port.
# Other running httpd servers will also interfere with this port.  Disable
# all firewall, security, and other services if you encounter problems.
# To help diagnose problems use the Windows NT command NETSTAT -a
#
Port 80

#
Avatar billede shb Nybegynder
14. november 2005 - 14:09 #5
måske er det så Servername i httpd.conf du skal ændre til
ServerName 127.0.0.1
Avatar billede stefmeister Nybegynder
26. november 2005 - 23:12 #6
det står den til
Avatar billede stefmeister Nybegynder
19. december 2005 - 22:53 #7
lukker