Avatar billede Claus Mester
30. oktober 2005 - 19:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Punktopstilling salata

Hej Eksperter

Har en seriøst frustrerende udfordring med opstilling:

- Jeg har lavet en punktopstilling definition med flere punkter.

Problemet er, at når jeg bruger TAB for at vælge næste punkt i opstillingen (A og ønsker nu at vælge B), rykker Word hele teksten et afsnit ind, i stedet for at vælge den forud definerede punktopstilling.

Nogen der har et godt bud på hvorfor den gør det og hvordan jeg kommer over udfordringen?

Takker på forhånd.

nicolaus
Avatar billede frkhansen Nybegynder
30. oktober 2005 - 20:17 #1
Du bruger 'enter' til næste punkt og 'TAB' til underpunkt.
Avatar billede Claus Mester
31. oktober 2005 - 08:06 #2
Hvis jeg benytter "Enter" skaber jeg linieskift som normalt. Benytter jeg "TAB" skaber den indrykning med samme punktopstilling (altså ikke B men fortsætter med A) i al uendelighed.

Jeg forstår det virkelig ikke. Det plejer ikke at være et problem.
Avatar billede frkhansen Nybegynder
31. oktober 2005 - 17:17 #3
Hvis du har lyst, kan du maile den aktuelle side med punktopstillingen, - så skal jeg gerne kigge på det.

lsh snabela andelsgaden.dk
Avatar billede frkhansen Nybegynder
31. oktober 2005 - 17:25 #4
Ps. Jeg læste dit spørgsmål som at du kender funktionen 'tilpas opstilling med punkttegn' i Word, men gør du dét ?
Avatar billede Claus Mester
31. oktober 2005 - 22:42 #5
Jo jo, den er jeg med på :-)
Jeg har uploadet filen til min side her  http://knowhow.frac.dk/word.html
og takker fordi du gider kigge på det!
Avatar billede frkhansen Nybegynder
31. oktober 2005 - 23:46 #6
Du har på alle tre linier sat den til at starte forfra, i stedet for kun at lade den første starte forfra, og så de næste fortsætte.
Avatar billede Claus Mester
01. november 2005 - 06:05 #7
Den er jeg med på - men radiofeltet til ændring af det, er gjort inaktiv. Så hvordan ændrer jeg det?
Avatar billede frkhansen Nybegynder
01. november 2005 - 11:43 #8
For mig at se, er det kun den første, der er inaktiv, de næste der skal ændres til 'fortsæt' er aktive, når jeg klikker på det.... - Dét er det ikke hos dig ?
Avatar billede frkhansen Nybegynder
01. november 2005 - 13:09 #9
Når nu du klikker på feltet i anden række, så kommer punktopstilingsmulighederne frem, - hvis du klikker på én af de andre punktopstillinger, er muligheden for at vælge 'fortsæt' så stadig inaktiv ?
Avatar billede Claus Mester
01. november 2005 - 14:14 #10
Nej. Nu virker det som det skal - på de to sidste. Men hvis jeg ønsker at den første skal være andet end (indhold) - hvordan så?
Avatar billede frkhansen Nybegynder
01. november 2005 - 15:37 #11
Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår, hvad du mener ? Vil du starte din punktopstilling med niveau 2 eller vil du have noget andet end 'indhold' til at være dit niveau 1 ?
Avatar billede Claus Mester
01. november 2005 - 18:37 #12
Jeg vil lige netop begynde opstillingen med niveau 2
Avatar billede frkhansen Nybegynder
01. november 2005 - 19:06 #13
Skal det være lige dén punktopstilling med indhold, side og funktion, eller er det tilfældigt ?
Avatar billede Claus Mester
01. november 2005 - 20:20 #14
Lige præcis den jeg har valgt :-)
Avatar billede frkhansen Nybegynder
02. november 2005 - 08:49 #15
okay.....en ad hoc løsning : Lav din punktopstilling, men lad den første linies tekst være bla bla. Når du så er kommet nogle linier ned, går du tilbage og sletter den første linie. Resten bliver stående og du kan så lade punktopstillingen starte med noget andet end 'indhold'.
Avatar billede Claus Mester
02. november 2005 - 09:27 #16
Kanon - du har ret. Det virker og er en acceptabel løsning :-)
Takker for assistancen!

PS. Husk svar.
Avatar billede frkhansen Nybegynder
02. november 2005 - 09:38 #17
Jeg er glad for, at det lykkedes. Tak for samarbejdet og ha' en god dag !