Avatar billede fromsej Praktikant
29. oktober 2005 - 23:03 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Officiel eller hvad?

Er denne bruger en del af det officielle Eksperten, eller er det på eget initiativ?
http://exp.dk/bruger.phtml?navn=exp-oprydning
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. oktober 2005 - 23:21 #1
Jeg ved det ikke. Men hvis det ikke er officielt er vedkommen meget tæt på grænsen til at udgive sig for at være admin, og det mås man ikke nikke nej:

1. Det er ikke tilladt at:
    [...]
    4. udgive sig for at være Admin eller CoAdmin.
Avatar billede fromsej Praktikant
29. oktober 2005 - 23:26 #2
OK, jeg ville bare vide om jeg kunne forvente 1419 mail med samme indhold.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2005 - 23:27 #3
det er vist rettet i dette øjeblik, han kan vel heller ikke kaldes for andet en alm. bruger, han har først koblet sig på i dag.
Avatar billede snowball Novice
29. oktober 2005 - 23:30 #4
Brugeren er hermed lukket. Personen der står bag den, har desuden fået en forklaring på hvorfor vi har lukket den.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede vejmand Juniormester
29. oktober 2005 - 23:32 #5
Sådan!
Avatar billede fromsej Praktikant
29. oktober 2005 - 23:50 #6
Tak Snowball, som sædvanlig hurtig og effektiv.*S*
Avatar billede boxer Nybegynder
30. oktober 2005 - 06:49 #7
Tja, det var da ellers et udmærket initiativ.
Avatar billede snowball Novice
30. oktober 2005 - 08:12 #8
anonym: Idéen er som sådan ganske udmærket, men sådan som relgerne er nu, og eftersom det ikke er noget officielt lavet af IDG, så overtræder sådan en bruger flere af Eksperten nuværende regler. Derfor blev brugeren lukket.

Jeg er godt klar over at personen der oprettede brugeren, har gjort det i god tro, og jeg vil da heller ikke afvise at et sådan "Oprydnings Team" kunne blive en realitet her på Eksperten sådan som man kender det fra f.eks. Experts Exchange (det er dog ikke noget der har været snakket om på nuværende tidspunkt!)
Avatar billede fromsej Praktikant
30. oktober 2005 - 09:32 #9
Ideen er både og god, jeg er ikke synderlig interesseret i at få 1419 mails med samme indhold, det antal er antallet af spørgsmål jeg deltager i, der er uafsluttede.
Så skal det gøres, så skal det være på en måde så der ikke bliver sendt en masse mails ud, når indlægget bliver lagt.
Avatar billede snowball Novice
30. oktober 2005 - 09:41 #10
Hvis det bliver indført engang i fremtiden, så tror jeg næppe det bliver med tilbagevirkende kraft, for det ville ikke give nogen mening. Brugere der har oprettet et spørgsmål for mange år siden og ikke fået det lukket, kan med relativ stor sandsynlighed have brugt en email som ikke længere er aktiv, og så tjener det jo ikke noget formål at prøve og kontakte sådan en bruger.

Men det kunne jo evt. også laves sådan emailen med indlægget om at spørgsmålet ikke er blevet lukket, kun sendes til den bruger der har oprettet spørgsmålet.
Avatar billede fromsej Praktikant
30. oktober 2005 - 10:16 #11
Tilbagevirkende kraaft, så er vi tilbage ved forslaget om autoluk af spørgsmål, der ikke har været indlæg i, i et relativt tidsrum.
Disse spørgsmål vil alligevel aldrig blive lukket og point uddelt, så jeg mener stadig at pointene burde gå til pointspiseren, og spørgsmålene lukkes.
Det må kunne automatiseres.*S*

Glimrende idé at det kun er spørger der vil modtage den mail.*S*
Avatar billede snowball Novice
30. oktober 2005 - 10:22 #12
I spørgsmål hvor der ikke er nogen indlæg, eller kun indlæg fra spørger, kunne man sagtens lukke dem automatisk efter en periode. Det bliver strak værre hvis der er andre der har deltaget i spørgsmålet ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. oktober 2005 - 10:36 #13
nu er det et overstået spørgsmål, skal vi lukke og slukke?
Avatar billede boxer Nybegynder
30. oktober 2005 - 10:45 #14
Jeg kan sagtens se Jeres pointe :o)
Men de 1700 mails får du kun en gang og da du kan se hvem der har skrevet indlæggene, kan du bare slette dem. Et stort arbejde som kun skal udføres en gang.

At spørgsmål ikke lukkes eller der ikke gives respons, er et stort problem på Eksperten. Mange af "hjælperne" mister interessen for at hjælpe når der ikke gives point/respons.
At der gives mange påmindelser om åbne spørgsmål, kan måles positivt i antallet af åbne spørgsmål. Så det går i den rigtige retning.

exp-oprydning er uden tvivl en E bruger der er træt af åbne spørgsmål og folk der ikke gider give respons. Vedkommende har så oprettet en ekstra bruger, sandsynligvis fordi det ikke er så fedt at få dårlig karma for at gøre det rigtige. Forståeligt nok.
Det eneste regelbrud jeg umiddelbart kan se, er at det er en nr2 profil.

Eksperten er opbygget fint med pointsystemet. Pointene er "lønnen" for langt de fleste brugere idet optjente point er vejen til det mål de forskellige bruger har sat.
Ingen vil snydes for den "løn" de er blevet lovet for at udføre et stykke arbejde. Så simpelt er det.
Avatar billede snowball Novice
30. oktober 2005 - 11:25 #15
anonym: Jeg vil nu mene brugeren overtrådte mere end 1 regel.

------

Punkt 1.2 - Det er kun tilladt at have én brugerprofil på Eksperten.dk

Punkt 2.1.4 - Det er ikke tilladt at udgive sig for at være Admin eller CoAdmin.

Punkt 2.1.8 - Det er ikke tilladt at spamme, flame eller skrive indlæg uden relevans for det aktuelle spørgsmål.

------

Punkt 1.2 er åbenlys.

Punkt 2.1.4 kan måske diskuteres, men ud fra navnet "exp-oprydning", så kunne man nemt fristes til at tro, at det er noget IDG selv har sat i gang, og at det dermed er en bruger med en vis autoritet, hvilket jo så ikke var tilfældet.

Punkt 2.1.8 fordi at "exp-oprydning" ikke hjælper med at løse spørgers problems. Indlægget om at spørgsmålet burde lukkes har derfor ikke nogen relevans for det pågældende spørgsmål.

Derudover så står der jo faktisk ikke noget i reglerne om at man _skal_ lukke sine spørgsmål!
Avatar billede fromsej Praktikant
30. oktober 2005 - 12:12 #16
Jeg lukker igen, diskussionen kan jo sagtens køre videre, selvom der er "uddelt" point. ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2005 - 12:13 #17
Kommentar: snowball
30/10-2005 09:41:51 Hvis det bliver indført engang i fremtiden, så tror jeg næppe det bliver med tilbagevirkende kraft, for det ville ikke give nogen mening. Brugere der har oprettet et spørgsmål for mange år siden og ikke fået det lukket, kan med relativ stor sandsynlighed have brugt en email som ikke længere er aktiv, og så tjener det jo ikke noget formål at prøve og kontakte sådan en bruger.

Jeg mener stadig at man er NØDT til at være aktiv på eksperten min. 1 gang pr. måned ellers skal brugeren deaktiveres.

Desuden så er eksperten baseret på point for hjælp, så at en bruger ikke lukker sine spørgsmål er, for mig, ren dovenskab og BURDE kunne straffes ved at en bruger ikke får lov at oprette flere spørgsmål. Dette kunne så gøres ved at sige max. 10 åbne spørgsmål, eller at åbne spørgsmål ikke må være ældre end 2 mdr.
Dvs. en regel udfra enten antal eller dato for oprettelse.
Flere sites f.eks. solutions4all.dk har benyttet denne teknik, ved at sende en mail ud hvor man skulle bekræfte at man bruger siden.

At folk her på eksperten så bruger en mail adresse de sjældent tjekker er og kan kun blive deres eget problem.

Desuden står der jo dette ved oprettelse af en bruger på eksperten.dk: "Ved oprettelse på Eksperten.dk skal du opgive en gyldig e-mailadresse. Denne e-mailadresse skal altid være gyldig, så Eksperten.dk altid har mulighed for at kontakte dig. Gentagne henvendelser uden svar kan medføre deaktivering af brugeren."

Her står ikke HVEM eksperten.dk er og jeg har altid opfattet dette som alle brugere af eksperten og ikke kan admins og coadmins.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. oktober 2005 - 12:14 #18
"ikke kan admins og coadmins." = "ikke kun admins og coadmins."
Avatar billede boxer Nybegynder
30. oktober 2005 - 12:17 #19
Okay - jeg strækker mig til 2 :o)

Jeg ved godt at det ikke står Ekspertens regler at man skal lukke sine spørgsmål.

Påmindelserne mener jeg man skal se som en venlig tjeneste der gøres for spørger. Mange gider ikke besvare spørgsmål fra de brugere der har mange åbne spørgsmål.
Derfor har det netop relevans for det aktuelle spørgsmål.
Der kommer ingen besvarelser i nye spørgsmål hvis gamle ikke lukkes.

Jeg mener ovenstående er argument nok for at Punkt 2.1.8 IKKE kan bruges i de tilfælde hvor brugere bliver bedt om at lukke åbne spørgsmål.
Avatar billede strych9 Praktikant
30. oktober 2005 - 12:39 #20
Et oprydningsteam fungerer glimrende på experts-exchange.com
Basalt set lægger de følgende kommentar efter 21 dage:

Hello,

After 21 days with no comments this question has been classified as abandoned.  I will make a recommendation to the moderators on its resolution in the next few days.

EXPERTS: Please make a recommendation on how you feel the question should be closed.  If you feel you deserve points here, but don't care to respond, the question might very well get DELETED.

ASKER:  Please return and finalize this question.  Abandoning a question is in violation of the member agreement.  If no response, my recommendation will very likely be NO REFUND.  If you do not know how to close the question, the options are here:
http://www.experts-exchange.com/help.jsp#hs5

Thank you,

Turn123
EE Cleanup Volunteer

Og efter yderligere et par dage kommer følgende kommentar:
No comment has been added to this question in more than 21 days, so it is now classified as abandoned.

I will leave the following recommendation for this question in the Cleanup topic area:
  Accept: moorhouselondon {http:#14900595}

Any objections should be posted here in the next 4 days. After that time, the question will be closed.

Turn123
EE Cleanup Volunteer

Og to dage senere igen:
Forced accept.

DarthMod
Community Support Moderator

Der kommer emails ud til alle deltagere i spørgsmålet, men det har jeg godt nok ikke oplevet som det store problem i det tidsrum jeg har brugt e-e.com.
Det kunne faktisk være godt med et oprydningsteam her, og alle kan vel se hvorfor.

Angående regel 1.2 iøvrigt: Den er vel udelukkende for at forhindre skævvridning af point- og karmasystemet? Altså at en bruger ikke kan spørge med en konto og svare med en anden, og ikke kan udgive dobbelt-karma osv. Hvis den "bot" ikke deltager i point og karmafræs, så er der vel ikke noget problem?
Avatar billede snowball Novice
30. oktober 2005 - 13:06 #21
john_stigers: Vi har flere gange efterspugt en feature der netop gjorde så man kun kunne have x antal åbne spørgsmål - den er desværre bare aldrig blevet implementeret.

anonym: Det er så din fortolkning af reglerne ;)

strych9: Punkt 1.2 i reglerne er der f.eks. for netop de årsager du nævner. Men eftersom "exp-oprydning" blev oprettet og håndteret af en eksisterende bruger på Eksperten, så kan den jo ikke gå under betegnelsen som "bot".
Avatar billede fromsej Praktikant
30. oktober 2005 - 17:57 #22
Det kostede så lige en blank karma.*LOL*
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2005 - 17:59 #23
næppe

den tomme 0 karma er fra 22:15

du postede dette spm. 23:03
Avatar billede fromsej Praktikant
30. oktober 2005 - 18:01 #24
Stillede vi ikke om til sommertid på det tidspunkt?
(Lam undskyldning, jeg ved det.*G*)
Tak Arne_v det havde jeg overset.
Nå fred være med det, det er umuligt at tage seriøst alligevel.