Avatar billede mysitesolution Nybegynder
29. oktober 2005 - 12:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lidt VBA i Word

Hej...

jeg kan ikke finde ud af VBA (kan godt vb syntax) og skal  bruge lidt hjælp :)... Jeg gider ikke til at læse en masse om det, da det ikke er noget jeg vil komme til at bruge andet end dette script...

Jeg vil have en ny Toolbar (så langt er jeg da kommet ;)), hvor der skal være en tekstboks... hvis man så trykker enter i tekstboksen, skal et program åbnes fx

c:\mitprogram.exe "Tekst"

og derefter skal word paste det som er i clipboardet
Avatar billede rvm Nybegynder
29. oktober 2005 - 13:12 #1
Jeg går ud fra at c:\mitprogram.exe "Tekst" indsætter noget i clipboardet

Sub KørProgram()

' Specifying 1 as the second argument opens the application in
' normal size and gives it the focus.
Dim RetVal
RetVal = Shell("C:\WINDOWS\CALC.EXE", 1)

DoEvents
Selection.Paste

End sub

Denne makro sættet på dit knap på værktøjslinien via Tilpasmenuen og så højreklik på kanppen og vælg "Tildel makro"
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
29. oktober 2005 - 13:28 #2
tror ikke du forstod det 100%...

rigtigt, at jeg skal åbne program, og paste... men vil lave en toolbar med en tekstboks, når man så trykker enter i den tekstboks, så skal koden køres... og programmet skal så åbnes med tekstboksens tekst som argument.
Avatar billede rvm Nybegynder
29. oktober 2005 - 19:22 #3
Sådan en tekstboks findes ikke, men du kan jo selv lave en, når der er trykket på knappen:

Sub KørProgram()

svar = inputbox()

' Specifying 1 as the second argument opens the application in
' normal size and gives it the focus.
Dim RetVal
RetVal = Shell("C:\WINDOWS\CALC.EXE", 1)

DoEvents
Selection.Paste

End sub
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
29. oktober 2005 - 20:17 #4
Latterligt ;)

Jep men det virker i hvert fald :)