Avatar billede nicocarlos Nybegynder
27. oktober 2005 - 20:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Information til opsætning af online spil server

Hejsa.

Jeg sidder og vil til at opsætte en Linux server der kan køre php og mysql. Da jeg vil køre et online tekst baseret spil.

Jeg har en Linux Redhat version liggende og en SME server cd liggende, jeg er ikke den store linux guru, så ville høre hvad er lettest og mest sikkert at køre.

Pc'en som jeg skal have serveren på er en 1300mz med 256mb ram, så det er heller ikke verdens hurtigste server ;D

Så har jeg også lige et spørgsmål til min upoad hastighed - jeg har kun 0.128mbit i øjeblikket og det er vel overhovedet ikke godt nok til noget som helst vel? - Har kigget på 1mbit upload - vil i tro at det er nok til et helt almindeligt tekst baseret spil?

Tekst baseret spil som f.eks. http://www.heroes.dk/.

Mit internet er sat til en d-link router med indbygget firewall skal den sættes op på en bestemt måde for at gøre serveren mere sikker?

Med Venlig Hilsen
nicocarlos
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
28. oktober 2005 - 01:17 #1
Nu har jeg installeret redhat 9.0, men burde jeg opdatere denne til en nyere version eller?
Avatar billede nicocarlos Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:12 #2
Lukker har fundet ud af det meste.