Avatar billede pdj Novice
27. oktober 2005 - 09:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Brevfletning af ordrelinier?

Fra mit økonomisystem kan jeg udløse en datafil med oplysningerne fra et salgstilbud, dvs. en record pr. salgslinie. På hver linie står samtidigt header oplysning, dvs. navn og address samt ordretotal.

Jeg har så lavet en flette-skabelon vha. <<Næste post>> så jeg kan få vist alle linierne på een side. Problemet er når jeg gerne vil have ordre-totalen og andre header oplysninger ud efter den sidste linie. Fordi min skabelon indeholder jo bare rigeligt med linier, og derfor er man reelt forbi sidste post før den når til at flette dem.

Kan man evt. lave en «Næste post hvis» at der er flere linier? Jeg vil meget gerne undgå VBA, men hvis ikke der er andre muligheder...

/Peter
Avatar billede rvm Nybegynder
27. oktober 2005 - 09:38 #1
Word kan ikke håndtere brevfletning med flere ordrelinier :-( Der er lavet forsøg på workarounds, men de er ikke helt optimale. Se eventuel:

http://word.mvps.org/FAQs/index.htm

På Fanen "MailMerge" finder du emnet: "How to list multiple items using a single condition"

Mvh

Richardt
Avatar billede pdj Novice
27. oktober 2005 - 09:51 #2
Perfekt! Ideen med at sætte et flag der viser om det er sidste linie eller ej løser jo problemet. Og LYNHURTIGT svar :-)