Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:00 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Trådløs net, virker ikke med kode

Hejsa, lige pludselig virkede mit tråløse net ikke så jeg genstartede routeren osv og fik det så til at virke men lige så snart jeg sætter kode på kan jeg ikke komme på nettet, den ser ud til at prøvet at etablere forbindelse - men så går den tilbage til startposition, hvor man ser hvilke net der er...Hvad kan dette skyldes?

Router: NETGEAR MR814
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. oktober 2005 - 23:12 #1
Du er sikker på, at du anvender samme kode i både router og netkort ?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:14 #2
Netkort?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:15 #3
Altså det har virket med kode indtil som sagt tidligere det hele fuckede op, af en eller anden mærkelig grund
Avatar billede leif Seniormester
26. oktober 2005 - 23:16 #4
Typisk er WEP eller WPA koden forkert.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:17 #5
Jamen jeg sætter netværkskoden op via tdc eget lille program der fuldte med..
Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:18 #6
Skal jeg ændre WEP eller WPA koden i 192.168.1.1 ?
Avatar billede leif Seniormester
26. oktober 2005 - 23:18 #7
Prøv at ændre WEP koden via webinterfacet hvis du kan.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:20 #8
HVad er webinterfacet ? Er det via 192.168.1.1 ? og du mener jeg skal prøve via der istedet for tdc program?
Avatar billede leif Seniormester
26. oktober 2005 - 23:21 #9
Ja
Avatar billede dr0zie Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:27 #10
ok, vil prøve men sidst jeg kiggede kunne jeg ikke finde nogle steder dette var muligt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. oktober 2005 - 18:19 #11
Du skal ind i routerens setup, og det kan du tilsyneladende ikke komme trådløse, så du kobler din Pc til routeren med et netkabel.

Hvis du nu i adresse feltet i en browser skriver:

http://www.routerlogin.net/basicsetting.htm

Så kommer du ind til routerens setup.

Under Setup til venstre, klikker du på Wireless setup.

Under security options markerer du WPA/PSK, og ved Passphrese kan du skrive adgangskoden, som du vil have dit netværk til at have. Det er også denne, som du skal anvende i din PC, for at komme trådløst til routeren.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
27. oktober 2005 - 22:38 #12
Mange tak vil prøve dette.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
28. oktober 2005 - 21:00 #13
virker ikke og har også lige prøvet via tdc betsupport 1.2.0 og det samme sker efter der er kommet kode på og man indtaster koden og prøver at logge ind dette kommer frem www.patrick.servernot.dk/login.jpg
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. oktober 2005 - 01:23 #14
Hvilken sikkerhed er der sat op på routeren, er det WEP eller WPA ?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
30. oktober 2005 - 01:35 #15
har prøvet med begge
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. oktober 2005 - 21:23 #16
Jo, men for at kunne køre med WPA, så kræves, at både router og netkort understøtter dette, eller virker det ikke.

Derfor skal du sikre, at i routerens opsætning under trådløs net, at fu har muligheden for at vælge WPA, og det samme er tilfældet for dit netkort. Der skal også være mulighed for at vælge WPA.

Når du kører WEP, så skal du i routeren intaste et passphrase, og derefter trykke på knappen generate, for så genererer routeren nogle keys, og den første key den kopiere du ned på et stykke papir, så du kan huske den, for den skal du have sat ind i dit netkorts opsætning.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
31. oktober 2005 - 00:00 #17
hvor skal jeg trykke generate
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. november 2005 - 00:44 #18
Generate er kun til WEP, og det kræver at du i routerens opsætning for wireless settings under Security Options har valgt WEP ellers kommer den mulighed ikke frem, så fortæl lige hvad det er du forsøger at sætte op, er det WEP eller er det WPA ? ?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. november 2005 - 09:36 #19
som sagt har prøvet begge ting men under wep var der sq intet med generate
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. november 2005 - 23:11 #20
Du har altså været inde i routerens opsætning, og under Trådløs - Security Option har du markeret WEP, uden der kommer tekstbokse frem til at generere keys ? ? ?
Avatar billede dr0zie Nybegynder
03. november 2005 - 07:06 #21
ja men prøver igen idag senere
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2005 - 17:05 #22
Jeg har selv en Netgear, men godt nok en WGR614. Når jeg i routers setup går ind under Setup > Wireless Settings, og jeg markerer WEP, så kommer der bokse frem under Serurity Encryption(WEP) til at vælge Authentication Type, og Encryption Strength.
Længere nede kommer Serurity Encryption(WEP) Key frem, og bokse der giver mulighed for at indtaste en Passphrase, og 4 bokse med henholdsvis Key 1, Key 2, Key 3 og Key 4. Disse 4 sidste bokse bliver fyldt ud, når jeg trykker på knappen Generate, som sidder lige ud for boksen med Passphrase.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
07. november 2005 - 19:04 #23
Ikke Pt, sorry kigger på det imorgen har ikke haft tid, da routern står hos min søster det er der, der er problemer ....
Avatar billede dr0zie Nybegynder
19. december 2005 - 21:16 #24
Dragonknigt ligger du et svar.. Problemmet var routern var defekt :)

Og Som sagt, undskyld for min lange respons tid skyldes mange årsager håber i kan bære over det i denne dejlige juletid... - Men rigtig god jul og godt nytår til jer allesammen...
Avatar billede dr0zie Nybegynder
18. januar 2006 - 11:05 #25
Håber du ligger et svar snart
Avatar billede dr0zie Nybegynder
22. februar 2006 - 17:25 #26
lukker!
hvis du vil have pointne så skriv mail :)