Avatar billede jlassen Nybegynder
26. oktober 2005 - 19:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Xp installation?

Hej

Jeg var ifærd med at installere Windows Xp proffesional, men da jeg startede op fra cd´en og ville indtsallere windows på mit c: drev - skriver den at der ikke er nok plads. For der ligger det "gamle" jo!

Derfor vil jeg bede den om, at slette partitionen(er det, det samme som at formatere), men det vil den heller ikke - med den begrundelse at der ligger nødvendige installationsfiler på drevet(c:)

Hvad gør jeg så for at få formateret mit c: drev og lagt en ny version af windows ind?

Håber på snarligt svar

Mvh Jonas

Mit eneste (og bedste) bud er, at installer på en andet drev i første omgang - derefter slette c: drevet - også installere på c: drevet. Men MEGET besværligt og omstændigt!
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. oktober 2005 - 19:26 #1
Du gør det hele ved, at boote på xpèn, under indstallationen trykker du L dor, at slette og O for, at oprette en partition, derefter formateres automatisk.
Avatar billede jlassen Nybegynder
26. oktober 2005 - 19:45 #2
Det vil den ikke - for den har allerede lagt installationsfilerne ind. Det gjorde den jo da jeg begyndte installationen fra windows. Og nu genoptager den installationen derfra selvom jeg fortsætter ved at boote
Avatar billede boxer Nybegynder
26. oktober 2005 - 20:27 #3
Avatar billede majsmarken Nybegynder
26. oktober 2005 - 21:47 #4
GENERELT: http://www.helgec.dk/xp-install.html - guide med billeder...
Avatar billede halifax Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:32 #5
Hvis du skal have det hele slettet på dit drev for at sgtarte med en frisk installation kan der bruges Killdisk (gratis) som køres fra en diskette, der også bruges til at boote på
www.killdisk.com
Avatar billede jlassen Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:34 #6
Tak for alle de gode svar!!
Avatar billede jlassen Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:35 #7
Jeg fik det til at virke ved at slette de filer installationen havde lagt på c drevet - og derefter bruge peet49's fremgangsmåde.
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. oktober 2005 - 08:43 #8
Takker.