Avatar billede davidfossil Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valg af 20" TFT: LG L2010B vs AOC LM2028

Er der nogen kloge hoveder her det kan give et argument for hvorfor jeg ikke skulle vælge den billigste af disse to:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160847
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153406

Jeg kan ikke selv se noget i specifikationerne der gør dem forskellige, og hvad jeg har fundet begge modeller på nettet har været overvejende positivt.

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede davidfossil Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:27 #1
Der er faktisk nogle forskelle i tallene:

[LG] 202.5 MHz
[AOC] 135 MHz

[LG] 400:1
[AOC] 700:1

[LG] 75 Hz
[AOC] 60 Hz
Avatar billede davidfossil Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:54 #2
Endnu en opdagelse: LG skærmen bygger på S-IPS teknologien. Jeg kan ingen steder se hvilken teknologi AOC skærmen benytter. Måske denne benytter en tidligere teknologi (TN?) - den højere kontrast kunne vist tyde på dette.

Hvordan er 400:1 på en S-IPS skræm i forhold til 700:1 på en TN?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:47 #3
flatpanels.dk: "AOC LM2028  har et 20 tommer 16 ms (g2g) MVA panel."

MVA vs S-IPS ?
Jeg arbejder primært med software- og webudvikling, men vil da også gerne kunne bruge skærmen til fx at se en film på. Bør jeg vælge den dyre?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
01. november 2005 - 21:33 #4
hmm