Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 15:21 Der er 15 kommentarer

Spørgeskema via mail til database?

Jeg er ved at lave en hovedopgave og skal i den forbindelse afsende et spørgeskema. Jeg vil for at gøre det nemmere for dem der skal udfylde og mig selv, sende spørgeskemaet over nettet, vedhæftet en mail..

.. men her kommer det tricky så.. jeg ved ikke hvordan man skal lave interfasen og hvordan man får det lavet sådan at jeg kan modtage svaret og smide det i en form for statestik database. Kan man lave en slags wordfil de udfylder med låste felter således at svarene kan hentes i en database.. ? Mailen bliver sendt over et internt netværk hvor der ikek er mulighed for at ligge noget op, så PHP eller ASP vil ikke fungere. Det skal altså være en fil jeg vedhæfter en mail, hvor besvarelsen på en eller anden måde kan sendes tilbage.. gerne som et resultat jeg kan smide direkte i en database.

Jeg har spørgeskema spørgsmålene i et word dokument, og det er ligefra afkrydsnings spørgsmål til åbne spørgsmål hvor besvaren kan skrive hvad han har lyst til, til prioriteringsspørgsmål, hvor skal indrangere svarmulighederne.. Jeg kan sende worddokumentet til jer over mail.

Jeg ved ikke helt hvordan man kan løse opgaven. En mulighed er at lave en wordfil hvor udfylderen kan skrive i og så sende retur og så må jeg selv hente dataene ud af disse. Men kan det mon ikke laves smartere? Er der nogen der har nogle ideer? og nogle der kan hælpe med udformningen af denne?

Håber meget der er nogen der kan hjælpe med dette og er derfor ville til at ofre 200 point til gode løsninger
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2005 - 15:43 #1
måske kan du lave en html mail og smide det hele i en form..

lav form action="http://www.url.dk/fil.asp" method="post"

så kan det være det virker.. kan selvfølgelig også være php, jsp or whatever..

et forsøg værd
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2005 - 15:45 #2
Jeg kan ikke se om det er dette du udelukker her

Mailen bliver sendt over et internt netværk hvor der ikek er mulighed for at ligge noget op, så PHP eller ASP vil ikke fungere.
Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 15:55 #3
Hmm hvordan ville det så fungere? Udfylderen skal bare taste og tilsidst trykke en knap der gør at svarene bliver mailet til mig.. det er da ihvertfald det optimale.. ved ikke om man kan gøre det via en html fil?

Det interne net giver mig ihvertfald ikke mulighed for at ligge noget op, kun at modtage mails fra de der skal udfylde. Der bruges outlook som mail klient.
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2005 - 15:59 #4
Jeg tænkte på, at sende når du trykker på en knap i formen så bliver filen
http://www.url.dk/fil.asp
aktiveret.. og hvis det fungere som i en webbrowser så kan du jo requeste felterne og indsætte dem i en database
Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:00 #5
heeh du må sgu ikke være så teknisk.. forstår jo ikek hvad du skriver ?
Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:11 #6
Alt hvad der hedder koder osv er sort snak for mig.. jeg har bare nogle ideer til hvordan jeg gerne ville have det.. om det du forslår virker .. aner jeg ikke, -- antager at det du skriver betyder at jeg sender en html fil, som de åbner og skriver i, og tilsidst trykker en knap som generere et svar, evt. som en mail eller hvordan?
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2005 - 16:29 #7
Jeg kan godt høre det er for teknisk for dig:)

Jeg tror du skal ud i noget i stil med dette

http://www.raosoft.com/ezsurvey/

altså det der hedder email survey
Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:31 #8
Er der i første omgang nogen der kan hjælpe med om omredigere mit word dokument, sådan det bliver låst og man kun kan taste i visse felter og sætte kryder osv..  så kan de jo bare gemme den fil og sende den tilbage.. men jeg er mongol, kan ikek finde ud af at lave et sådant dokument, der er sikkert en masse derude der kan gøre det på under 5 min?
Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:32 #9
kalp.. kigger lige..
Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:34 #10
Er det så bare en mail i html? som sender svaret tilbage når de trykker på den sidste knap?
Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:39 #11
hmm ser da ud til at det sagtens kunne virke.. nogen der kan lave sådan noget.. for jeg kan sgu ikke hehe?
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2005 - 16:40 #12
Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 16:50 #13
ok.. prøver lige at fedte lidt med det.. men det er jo en demo så kan jo nok ikke lave alt deri.. så hvis der er nogen der har andre ideer eller kan edit i word dokumentet jf ovenstående er jeg stadig interesseret
Avatar billede krumbak Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:13 #14
Kan desværre ikke lave det i det program da det er en demo. Men ideen burde fungere ok. Nogen der kan lave det?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. november 2005 - 09:51 #15
Jeg vil gerne se dit spørgeskema - kan sendes til pb@skivehs.dk