Avatar billede tnla Mester
24. oktober 2005 - 14:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløst net i Windows 98

Hej, jeg har lånt en Bufallo Air Station til at modtage Internet fra en sender ca 50 m væk, men kan ikke kople mig på. Installationen gik ellers problemfrit, men der er ingen forbindelse til LAN adapteren. Jeg har Win98 og har prøvet med dens to eksisterende drivere (Ndis og OEM) men uden resultat. Er der nogen der ved hvad der er galt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. oktober 2005 - 14:36 #1
køre du med kryptering? Virker det uden kryptering?
Avatar billede tnla Mester
24. oktober 2005 - 16:15 #2
Nej, det er uden kryptering.
Avatar billede kenp Novice
25. oktober 2005 - 14:28 #3
Sikker på at den kan række så langt.
Avatar billede tnla Mester
27. oktober 2005 - 11:59 #4
Ja, for en anden længere væk kan godt modtage signalet, - forskellen fra mig er at han har Win XP, hvor installationen er lettere.

Lige en rettelse: de to eksisterende drivere hedder Ndis2 og ODI, der havde jeg husket forkert.

Jeg har for øvrigt været inde under System > Enhedshåndtering > Netværkskort > Egenskaber, hvor der for begge drivere står:

"Status for enheden: NDIS.VXD indlæseren til denne enhed kunne ikke indlæse enhedsdriveren. (Code 2). Du kan løse dette problem ved at klikke på "Opdater driver" og opdatere enhedsdriveren."

Det kan jeg jo ikke, når jeg slet ikke er på nettet, men jeg må vel kunne hente en opdateret driver fra en anden net-computer, og tage en kopi til min egen computer? I så fald skal jeg bare have fundet ud af hvor på nettet jeg finder driveren, og hvad den hedder...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. oktober 2005 - 12:33 #5
Hvordan er du koblet på den airstation?
Hvilket netkort er det du forsøger at installere?
Avatar billede tnla Mester
27. oktober 2005 - 13:44 #6
Jeg forbinder airstationen via USB-porten, hvis det er det du mener.

Er helt i vildrede: Er netkort = netværkskort = driver = enhedsdriver? Eller blander jeg tingene helt sammen?

Da jeg jo ikke har Internet hjemme, kan der godt gå nogle dage inden jeg er tilbage...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. oktober 2005 - 19:56 #7
Hvad er modelnummeret på din airstation?
Avatar billede tnla Mester
31. oktober 2005 - 16:45 #8
Der står bare G54 på aistationen, men software-versionen er 3.92
Avatar billede tnla Mester
21. februar 2006 - 16:46 #9
Jeg har fået XP nu, så problemet er fortid (for mig), men tak for hjælpen. Jeg lukker spørgsmålet.