Avatar billede mojensen Nybegynder
24. oktober 2005 - 09:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med oprette server

Jeg vil ha' lavet server, så jeg kan komme igang med php, men i den bog jeg har fået der står man skal bruge en fil som ikke er der, men der var en fil som hed det samme ud over den hed apache_2.0.55-win32-x86-no_ssl, Jeg skulle bruge apache_2.0.52-win32-x86-no_ssl, Men det er vel bare en opdatering eller?
Nå, men jeg installere den så og får lavet færdig, men så til slut kommer der de fejl der; Hvad skal jeg gøre ved dem?

Fejl.1.
<OS 10048> normalt Må en socket-adresse <Protokol/netværksadresse/port> Kun bruges en gang. : Make_Sock: Could not bind to address 0.0.0.0:80
no listening sockets available, shutting down
Unable to open logs
Note the errors or messages above, and press the <ESC> key to exit.

Fejl.2.
<OS 2> Den angivne fil blev ikke fundet. : No Installed service named "Apache2".
¨Note the errors  or messages above, and press the <ESC> key to exit
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2005 - 10:20 #1
det lyder som om du allerede har en web server kørende

IIS måske
Avatar billede mojensen Nybegynder
24. oktober 2005 - 10:25 #2
Hvad skal der så gøres??
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2005 - 10:26 #3
tja - du kunne jo prøve og stoppe IIS
Avatar billede mojensen Nybegynder
24. oktober 2005 - 10:38 #4
okay det prøver jer lige
Avatar billede mojensen Nybegynder
24. oktober 2005 - 10:40 #5
Takker det virkede
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2005 - 12:09 #6
så ligger jeg et svar