Avatar billede gittep Nybegynder
20. oktober 2005 - 10:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Login i Frontpage

Jeg vil gerne lave en underside på min hjemmeside, hvor man kan logge sig ind. Hvordan laver jeg det - min hjemmeside er lavet i frontpage.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 10:56 #1
Avatar billede gittep Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:05 #2
hej -bartfreak - undskyld den lange ventetid, men jeg fik lige gæster. Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal bruge dit link til, jeg forstår ikke, hvad jeg skal gøre ved det. Jeg er nemlig heller ikke nogen haj!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:13 #3
helt ok.
du kopiere koden, smider det ind i et tekst dokument, derefteri frontpage.. html.
Men det er ikke et supert sikkert log ind.
Derfor lavede jeg det i et nye vindue, som vist i eksemplet.
For ellers kan man bare gå i "vis kilde", og læse password, og username.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:16 #4
ellers se her, der er et gratis script, sikkert bedre og mere sikkert end mit..??
http://www.hypergurl.com/password.html

pasword: hypergurl
Avatar billede gittep Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:25 #5
Det ser jeg lige lidt nærmere på, men det virker svært. Hvis jeg bruger dit script, skal jeg så bare kopiere det ind først på siden?
Et andet spørgsmål, ved du hvordan man laver de små "ikoner", som man trykker på, hvorefter billedet bliver større?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:26 #6
de kommer helt af sig selv hvis billedet er for stort.

du skal kopiere det ind i "HTML"..delen.!!
Avatar billede gittep Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:11 #7
Øhhhh - hvordan mener du?  Altså - som du nok har fundet ud af, er jeg bestemt ikke nogen HAJ!
Avatar billede gittep Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:12 #8
Jeg "plejer" at lave en tabel og sætte dem der ind i.
Avatar billede gittep Nybegynder
20. oktober 2005 - 16:37 #9
Jeg har fået det til at virke - tak for hjælpen -send lige et svar, så vi kan lukke!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. oktober 2005 - 17:00 #10
okay..O)
Avatar billede bravida Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:25 #11
SCRIPT
Adgangskode

Problemet med at indbygge en adgangskode i en offentlig tilgængelig side er, at koden ofte vil kunne afsløres, når siden vises i Notesblok.
Den metode, der her er anvendt til at undgå denne svaghed, er befriende enkel:
Adgangskoden (som den den indviede læser f.eks. har fået via en e-mail), er simpelthen fornavnet på en hjemmeside. De andre læsere, som ikke har mulighed for at kende navnet på den særlige side, er automatisk holdt udenfor.
Skrives det rigtige navn i ruden, vil et klik på OK-knappen føre til den rigtige side.

Selve password-ruden er lavet som en FORM med koden
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME="adgang" SIZE="20" MAXLENGTH="20">
OK-knappen har fået besked på at begive sig til en bestemt location (en side) i tilfælde af, at der klikkes på den (OnClick):
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE=" OK " ONCLICK="location=form.adgang.value+'.htm'">
De tegn, som læseren indtaster i ruden, har betegnelsen form.adgang.value.
Når der sættes htm bagefter, bliver det til navnet på en side.
Kun ved at indtaste den rigtige adgangskode, kommer læseren til den rigtige side.
Avatar billede gittep Nybegynder
24. oktober 2005 - 21:58 #12
Hej bravida - tusind tak for din kommentar, så vil jeg lave det sådan!