Avatar billede jcah Nybegynder
19. oktober 2005 - 15:52 Der er 4 kommentarer

Frames står alene når der søges med google

Hej

Jeg har lavet en lille side, som jeg delt ind i frames - men når man sgr. på et emne fra siden m. google - og klikker på linket - kommer siden frem alene - unden resten af framesettet - hvilket får det til at fremstå som om siden kun består af den ene frame - da menu og header ligger i andre frames...

Er det ikke problem man kan gøre noget ved??
Avatar billede miss-g Seniormester
19. oktober 2005 - 16:13 #1
Skulle mene at løsningen står her (javascript):
http://www.html.dk/artikler/00019/
Avatar billede miss-g Seniormester
19. oktober 2005 - 16:15 #2
Den smarte måde:

  <script type="text/javascript">
  <!--
  if (self == top)
    self.location.replace("index.htm?" + self.location.href);
  // -->
  </script>

Indsættes i head'eren på alle undersider...
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2005 - 23:31 #3
<ole>

"Bemærk, at frame-tag'ene sluttes af med "/>" - det er for at overholde XHTML standarden"

- skriver html.dk på en side, hvor de skriver det ene eksempel efter det andet, der vil dræbe enhver browser, der forsøger at tolke dokumentet som XHTML!

Tænk, hvis de dog bare kunne opføre sig som politikere. Så ville webmasteren få skylden for deres fejlfyldte artikler (det er vist i øvrigt dem alle sammen) - og de ville søge om en god, laaaaaaaang orlov.

Jeg skal være den aller sidste til at nægte dem 10-20 års orlov ...... i Kualalumpur - og milevidt fra en PC!!!

/mvh
</bole>
Avatar billede miss-g Seniormester
21. november 2005 - 01:02 #4
Lykkedes det? *S*