Avatar billede newbie.dk Praktikant
18. oktober 2005 - 14:03 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

TFT Widescreen - at spille på denne type skærm

Er der nogen der har erfaring med at spille på en TFT Widescreen.
Er billedet godt nok? Er der mulighed at indstille formattet? Eller hvad det nu hedder...
Avatar billede darth-domino Nybegynder
18. oktober 2005 - 14:10 #1
Jeg har set enkelte tests, rundt omkring.... og faktisk vise mange af dem at teknologien i en TFT skærm ikke er nær så skarp som på en alm skærm!

Tit er opløsningen heller ikke så godt, og dpi er ikke så mange som på en alm skærm....

Hvis pladsen er der, vil jeg hellere kaste pengene efter evt en "Lacie" skærm, istedet for at det skal være smart og fylde mindre!
Avatar billede human Nybegynder
18. oktober 2005 - 14:13 #2
Det kommer an på så meget. HVis din computer er kraftig nok til at klare spillene i en høj opløsning 1600*1200+, så kan en fladskærm ikke betale sig. Jeg mener, det ville være dumt at have invisteret i en kraftig computer, og så ikke kunne udnytte den fuldt ud pga. ens skærm ikke kan klare de høje opløsninger. Så først og fremmest synes jeg du skal kigge på hvilken opløsning du gerne vil spille i. Spiller du fx i 1024*786 så er en TFT fin nok.

Så er det også opdateringen på skærmen, er du meget til FPS spil? Så ville en en CRT skærm være at foretrække.

TFT skærmen er fine til kontorbrug og se film osv på. Men til spil kan de simpelthen ikke klare kravene endnu (ikke hurtig nok opdatering, ikke høj nok opløsningen uden at det bliver grimt og kornet).
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2005 - 14:18 #3
Det er nu nok mere opdateringshastighende der gør sig gældende som dominerende faktor når man skal vælge mellem CRT eller LCD til spil..

Men spørgsmålet er nok mere om widescreen er godt til spil..

Desværre er det sådan at LCD kræver en vis dimension for at kunne køre i fuldskærm.. De fleste normale LCD skærme kører derfor i ex 800x600, 1024x768, 1280x768 etc... Men en widescreen LCD vil derfor kører i en anden dimension, kender desværre ikke de dimensioner..

konklusionen er derfor at spillet skal kunne køres i LCD skærmensopløsning for at blive vist i full screen... kører man ex 800x600 på en Widescreeen LCD vil der gå plads til spilde i venstre og højre side...

Jeg kender desværre ikke til de nye spil, men kunne ikke forestillle mig andet end man kan vælge dimensioner der passser til både widescreen og normal 4:3 eller hvad en monitor nu kører.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. oktober 2005 - 21:06 #4
Avatar billede newbie.dk Praktikant
02. januar 2006 - 17:38 #5
Jokkejensen, ligger du også et svar.
Ja James_t_dk, jeg skal nok få kigget på listen.