Avatar billede finesmecker Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til IE forsvinder ved DL

Hej Eksperter.

Jeg fik for en lille uge siden internet 2mbit ved cybercity alm. ZyXel router. Der sker desværre det at efter 5-10 minutter hvis jeg downloader så ryger forbindelsen og jeg skal enten genstarte router eller tag stikket ud af computer og ind igen og så er jeg på nettet igen. Det er belastende.

Jeg har ringet til cybercity som siger at forindelse virker og der ingen problemer er. Router ser heller ikke ud til at have fejl. Jeg har prøvet at skifte stik uden held. Jeg har via et softwareside fået fjernet alt spyware og virus så det er ikke det. Jeg har updatet mit netværkskort og forsøgt med renew ip og skiftet fra dynamisk ip til fast. (tror jeg det var en mere begavet end jeg der gjorde det) men ligelidt hjalp det.

Jeg har forsøgt at deaktivere virussystem og firewall men uden held. Jeg kan være på nettet og kigge på sider i ca. 1 time før den så går ned.Og ved DL ryger den med det samme.

I event viewer skriver den because a master browser was stopped. Ved ikke om det siger noget.

Jeg er på bar bund er der nogle der kunne komme med brugbare forsalg eller evt. Ved hvad der kunne være galt. Det ville være den største hjælp.

Jeg har Windows XP med SP2.

Det skal siges at jeg for 1 år siden på samme adresse med samme stik og netkort og computer har haft forbindelse ved cc uden problemer.
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. oktober 2005 - 18:54 #1
Har du mulighed for at teste med en anden computer? Så kan du isolere problemet til enten PC eller router/ADSL linie.
Avatar billede finesmecker Nybegynder
15. oktober 2005 - 19:01 #2
Skal teste en gang i næste uge men kunne jo være der var nogle der havde en anden idé
Avatar billede finesmecker Nybegynder
15. oktober 2005 - 19:01 #3
ellers mange tak for svaret
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2005 - 19:42 #4
>>Jeg har via et softwareside fået fjernet alt spyware og virus<<
Hvilken side?
Avatar billede finesmecker Nybegynder
15. oktober 2005 - 19:57 #5
spywarefri.dk hed den
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2005 - 20:04 #6
Dem har jeg hørt om, de er vist ret dygtige. ;-)
http://www.spywarefri.dk/hvemervi.htm
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:07 #7
*LOL*
Avatar billede finesmecker Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:11 #8
hehe kan faktisk se at det er en der hedder fromsej der hjalp mig :-)
Avatar billede kenp Novice
15. oktober 2005 - 20:43 #9
køre du nogle p2p programmer når forbindelsen ryger?
Avatar billede finesmecker Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:53 #10
Nej, det sker bare jeg dl en fil fra nettet. Fatter det ikke. Har ingen P2p programmer kørende
Avatar billede kenp Novice
15. oktober 2005 - 20:59 #11
Så vil jeg sige defekt router.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
15. oktober 2005 - 22:25 #12
Du ka' som seriøst forsøg DL nogle halvstore filer fra
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Evt. flere DL på samme tid.

PS: Som default ka' din IE kun DL 2 filer samtidig; hvis du starter en 3. venter den...
Avatar billede finesmecker Nybegynder
20. oktober 2005 - 16:59 #13
Nå jeg fandt problemet - det var netkortet