Avatar billede bobbleplast Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Font / skrifttype

Jeg laver en hjemmeside i Flash MX. Men programmet indeholder ikke den Font som hjemmesiden er bygget op om.
Er det muligt at lægge nye Fonts ind i programmet. Jeg har den Fonttype som hjemmesiden er lavet med liggende.
Avatar billede _k Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:35 #1
Dine tekstfelter skal være dynamiske eller inputtekstfelter, og så kan du embedde fonten. Kan ikke huske præcis hvor knappen sidder og hvad den hedder i MX, men mon ikke den er placeret i property panelet når du har valgt dit tekstfelt og hedder noget i retning af "characters"? Når du finder den og får trykket, kommer en liste op med forskellige karaktersæt. Vælg dem du har behov for.

Du skal lige være opmærksom på, at på denne facon gemmer Flash en kopi af fonten i den eksporterede swf, der derfor vil komme til at fylde lidt mere (ca. 10-20 kb med et standard alm. karaktersæt).
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:52 #2
Det er en færdig hjemmeside som allerede er klar hvor man så bare ændrer teksten i de forskellige felter. Og med til hjemmesiden var der en mappe med de Fonts siden er lavet med. Dem ville jeg så gerne have flyttet over i Flash MX.????
Avatar billede _k Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:27 #3
Installér dem i Windows fontbibliotek og du får adgang til dem i Flash.
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:50 #4
tak for hjælpen :-)))))
Avatar billede bobbleplast Nybegynder
13. oktober 2005 - 23:56 #5
smider du lige et svar....
Avatar billede _k Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:29 #6
Yep, here goes...
Avatar billede _k Nybegynder
14. oktober 2005 - 23:40 #7
Jeg siger mange tak :)