Avatar billede hyrup Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:13 Der er 11 kommentarer

@pasmtp.tele.dk i afsender

Jeg har sat en exchange server op og det virker fint (ja næsten)
Jeg kan godt modtage og sende mails men når jeg sender mails, kommer der til at stå TDC's SMTP server som afsender (bla@pasmtp.tele.dk) og den er jo ikke til at besvare.
Er der en venlig sjæl der kan fortælle hvad jeg gør forkert.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:00 #1
Du har ikke en MX record.

TDC router det blot ud og ind og derfor får du den besked.

HAr du ikke en privat ADSL ?
Avatar billede hyrup Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:09 #2
Nej det er en erhvervs forbindelse. Jeg bruger SBS 2003 som router.
Det med MX recorden hvordan??
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:15 #3
MX record er hvor alle i verden ved dit domæne navn og via MX kan sende og du kan aflevere mails.

MX registreres på en IP adresse som din IPS kan aflevere mails til og du kan sende mails.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:16 #4
Glemte pasmtp er pass trough mail hos TDC og det vil sige at du ikke har fået registreret en MX record hos din IPS. :)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:18 #5
Spørgsmål:

Har du firewall foran din exchange server ?
Avatar billede hyrup Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:22 #6
Ja det har jeg.
Avatar billede hyrup Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:30 #7
Ok så skal jeg have fadt i dem imorgen så jeg kan få registreret min MX record.

Men hvis jeg ikke har en MX hvordan kan jeg så modtage mails.

Tak for dit svar, du skal da have nogle point.. :-)
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
11. oktober 2005 - 20:08 #8
Jeg samler ikke point men hjælper gerne :)
Avatar billede hyrup Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:12 #9
Tak
Min IPS siger at MX står rigtig så nu er jeg på bar bund igen. Nu må du gerne hjælpe.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:23 #10
På din firewall er der åbent på port 25.

Dit netværks setup med IP hvordan er det.

Forwarder din exchange til firewall og omvendt.

Prøv dette link med telnet test:
http://www.petri.co.il/test_smtp_service.htm
Avatar billede hyrup Nybegynder
04. marts 2006 - 07:36 #11
Hej igen og undskyld den lange svartid, jeg har været i udlandet og er lige kommet hjem så nu er problemet der igen. :-(

Jeg fandt ud af at det var userens mailadresse der stod forkert.

Nu er der bare at nu modtager vi ikke mails det vil sige at serveren modtager mailen det siger supporten fra mit webhotel men jeg får den ikke ud til brugeren og kan ikke finde den på serveren.??