Avatar billede hkprofil Forsker
10. oktober 2005 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tekstboks kæde

Jeg har et længere Word-dokument med bl.a. tekst, foto og adskillige tekstbokse. Jeg har opdaget at når jeg ændrer i én af tekstboksene, ændres teksten tilsvarende i en anden tekstboks? Det samme hvis jeg sletter én boks, sletter jeg flere samtidig. Jeg må have lavet en form for kæde, men kan ikke få slettet den - er der nogen der kan hjælpe mig - please!
Avatar billede supertekst Ekspert
11. oktober 2005 - 10:58 #1
Iflg. hjælp til problemet visesfølgende:
========================================
Afbryde en kæde mellem tekstbokse
Du kan afbryde en kæde mellem to sammenkædede tekstbokse, der indgår i et tekstforløb. Når du afbryder kæden i tekstforløbet, opretter du to tekstforløb.
Iflg. hjælpen anføres:
Skift til visning af udskriftslayout.
Marker den tekstboks, som teksten ikke længere skal flyde videre fra.
Flyt markøren hen over tekstboksrammen, indtil den ændres til en krydspil, og klik derefter på rammen.

Klik på Afbryd fremadrettet kæde på værktøjslinjen Tekstboks.
Bemærk!  Teksten afbrydes ved den sidste boks før den afbrudte kæde. Hvis der er flere sammenkædede tekstbokse, vil de være tomme.

Kunne det være løsningen?
11. oktober 2005 - 11:58 #2
peg på den øverste tekstbox og højreklik. her kommer valgmulighederne [afbryd kæde] og de er skilt ad.
det er en meget smart feature når du skal DTP med blandede billeder og tekst. det virker næsten som Adobe pagemaker/indesign.
Avatar billede hkprofil Forsker
11. oktober 2005 - 17:01 #3
Det er lige dér problemet opstår. Når jeg højreklikker får jeg kun muligheden "opret kæde til tekstboks"??
Avatar billede hkprofil Forsker
11. oktober 2005 - 17:16 #4
Samtidig ændrer teksten sig i alle mine teksbokse, så der står samme tekst i alle?
Avatar billede hkprofil Forsker
17. oktober 2007 - 14:07 #5
Hjalp ikke!