Avatar billede betty05 Nybegynder
10. oktober 2005 - 13:44 Der er 6 kommentarer

Blokering af ip-nr på eBay?

Siden kl 18 den 9. oktober og frem til 10. oktober kl 12:30 har det været umuligt for mig at komme ind på www.ebay.com, som jeg gennem flere år har besøgt flere gange dagligt uden problemer. Alle andre hjemmesider var der ingen problemer med. Først, da TDC gav mig et nyt ip-nr i dag over middag, var det muligt igen at stryge rundt på ebay.
Jeg har talt med flere, der siger mit ip-nr har været blokeret af eBay. Kan det virkelig være tilfældet? Kan man se nogen steder, om ens ip-nr er blokeret?
På forhånd tak
vh
betty
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 13:46 #1
nej det kan du ikke se.
Du skal kontakte sitet, for at ændre det. Tit er kun banned for en periode.
Men prøv at slette alle internet temp filer, og cookies.
Avatar billede betty05 Nybegynder
10. oktober 2005 - 13:53 #2
OK. Har prøvet det hele, også at slå firewall fra. TDC support har guidet mig gennem alle muligheder. Først da jeg fik nyt ip-nr, fast, mod før dynamisk, kunne jeg komme på eBay igen. Som sagt var eBay eneste sted, jeg ikke kunne komme ind.
Men tak for hurtigt svar.
vh
betty
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 13:55 #3
så lidt..O)

når du har dymanisk, kan du selv ændre IPén..
skriv i kør.-> cmd, derefeter .-> ipconfig /renew

.O)
Avatar billede betty05 Nybegynder
10. oktober 2005 - 14:39 #4
Tak! Det vidste jeg ikke. Spurgte ellers TDC. Men hvorfor de foreslog fast ip, skyldes nok, det koster 20 kr. om måneden.

vh
betty
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:08 #5
skift selskab..O)

husk at lukke.
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:11 #6
bartfreak> Det er altså ikke korrekt.

ipconfig /renew forsøger at forny leasen af IP adressen hos DHCP serveren. Med mindre TDC har en god grund til det, vil det være den samme du får hver gang.