Avatar billede parabolshoppen Nybegynder
10. oktober 2005 - 10:12 Der er 6 kommentarer

Dos rengskab over VPN

har et dos regnskabsprogram, som skal køre fra en server fra en anden lokalition over en vpn forbindelse mellem 2 sites

vpn m.m. virker men når vi tilslutter regnskabsprogrammet via butik til hovedkontor over vores vpn forbindelse, så køre hastigheden meget langsomt, forstået således at skift imellem skærmbilleder er langsomt.

Nogen der har en ide.?
Avatar billede screem_brille Novice
10. oktober 2005 - 10:28 #1
en lav båndbredde ?
Avatar billede parabolshoppen Nybegynder
10. oktober 2005 - 11:31 #2
har adsl 2500/768 burde være nok til 3 klienter til dos ???
Avatar billede screem_brille Novice
10. oktober 2005 - 12:40 #3
det burde det ja, men fortæl noget emre om dit setup, hvilken server ? hvilket OS osv.
Avatar billede parabolshoppen Nybegynder
10. oktober 2005 - 13:36 #4
Dell server med windows sbs 2003 & Windows XP på klient siden.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2005 - 15:43 #5
Hej
Jeg har erfaring med at DOS-emuleringen i specielt Windows XP ikke altid er lige godt.
For mig hjalp det at køre DOS-programmerne i lav prioritet.

Så prøv eventuelt at starte programmet, og så i joblisten, under processer, at sætte programmet til at køre i lav prioritet.
Hvis det hjælper, kan du lave løsningen permanent ved at køre programmet således (ex. ved at lave en genvej)

START /LOW Programnavn
Avatar billede parabolshoppen Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:26 #6
prøvet virker ikke, jeg ved ikke om det kan være hastigheds problem, da vi også køre iptelefoni på samme vpn, og når jeg starte mit dos program så hakker linjen, men hvis jeg lave noget andet tungt arbejde ikke dos så som fil flytning mellem sites så er der ikke noget problem.

Fandt ud af vore inet forbindelse er 6 mbit / 768