Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Trådløst Netværk

Hej.

Jeg skal have trådløst netværk hjemme hos os, jeg har købet en bærebare med trådløst netkort og en trådløst router, og har lige fået en moden fra vores kabel forreing galnet.
hvardan sætter det hele sammen jeg kan sagtens finde ud af det fra modem til router men hvordan kan jeg får min trådløst router finde min trådløst netkort eller omvendt.. så kan jeg kom på internet...
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:47 #1
Hvis din PC har trådløs net indstalleret søger den selv routeren.
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:53 #2
Har dine PCèr været på nettet før, kan det måske være nødvendigt at hente ny IP, det gøres ved at højreklikke på netværksikonet på processlinjen-reparer.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:56 #3
det vil sige at jeg skal ikke gør noget andet end tænd for router og bærbaren så finder net kort selv router og får tildelt ip adresse, så kan jeg gå på nettet..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2005 - 10:59 #4
Har du kikket i dine manualer?
Hvilken Router? Hvilket netkort?

Men Peet har ret, tænd for det, så finder det sig selv og hinanden. Derefter er det bare et spørgsmål om at sætte sikkerheden op (Mac filter, SSID og WEP/WPA)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:03 #5
kanon, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem og vender tilbage
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2005 - 16:05 #6
Du kan med fordel anvende en anden kanal til kommunikationen mellem router og netkort. Routeren kører sikkert som default på kanal 11, og alle dine naboer, har sikker ikke skiftet kanal, så de kører også på kanal 11. Det kan give forstyrelser.

Du ændre det i din router setup under trådløst net. Derefter skal du ændre det i din maskine, og det gøres normalt under egenskaber for dit netkort.

Sørg for at netværkets navn (SSID) er det samme på både router og netkort.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. oktober 2005 - 13:39 #7
mange tak for all jeres indlag, det virker, jeg har tændtet for routeren og kørt det hele..,
venligst smid et svar så kan jeg give point.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. oktober 2005 - 13:47 #8
Jeg har vist kun kommenteret, så jeg skal ikke have points, fordel du dem mellem de andre.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2005 - 17:08 #9
;-)
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
03. december 2005 - 19:08 #10
hvad med dig peet49 vil du ikke have en del af point....