Avatar billede newyork Nybegynder
06. oktober 2005 - 18:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fjerne fil fra en PPC

Hej

Jeg har været ved at slettet et program på min ppc med funktionen "remove programs". Desværre kunne funktionen ikke slettet hele programmet, fordi en fil åbenbart var i brug (til trods for at alle programmer var lukket ned). Derfor valgte jeg i stedet for at slette programmet manuelt, og det gik også fint lige indtil, at jeg genstartede min ppc. For nu popper der altid et vindue op, hvori der står: "Cannot execute \windows\rcii_hlp.exe".

Er der nogen som ved hvordan man får det problem til at forsvinde??

På en normal pc ville jeg nok bruge "hijack this" men kan få sådan et program til en ppc??
Avatar billede newyork Nybegynder
06. oktober 2005 - 18:55 #1
ps.. filnavnet rcii_hlp.exe stammer fra det program som jeg har slettet, så egentlig skal man vel bare få ppc'en til ikke at prøve på at starte det slettede program op?
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:56 #2
Kan du komme til at bruge den, eller låser den ved den besked?
Avatar billede annikadk Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:59 #3
og hvis du kan komme ind i den, så prøv at gå ind i \Windows\Startup
Er der en genvej derinde til den nævnte fil?
Avatar billede newyork Nybegynder
07. oktober 2005 - 09:54 #4
Nej jeg kan slet finde filen på ppc'en eller en genvej til den for den sags skyld. Det virker lidt som om at ppc'en leder efter filen men ikke kan finde den og at det er derfor at den siger at den ikke kan execute den.
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:18 #5
Hmm..
Søgning på google gav lidt mere idag end igår.

Et polsk pocket-forum var der en mere med samme problem, og ser ud til at et forslag er at installere http://216.239.39.104/translate_c?hl=en&u=http://www.pdaclub.pl/dl/file_view.php%3Ff_id%3D44 (som heldigvis har et engelsk flag ud for sig.

Det er programmer til at vise hvad der kører samt et "clear fix".
Om det kan hjælpe skal jeg ikke kunne sige.
Prøver lidt i "blinde.

Går ud fra at det er programmet "IrDA RemoteControl II" fra wincesoft.de

Når du siger at alle programmer var lukket ned, havde du så resettet inden du afinstalleret?
Havde du tjekket under "running programs"? Bruger du et luk ned-program eller bruger du bare X (som kun minimerer hvis man kører som standard)?
Ja, spørger lidt meget, men mere for at se hvor buggen evt. kan ligge (og bliver så selv klogere samtidig).

Jeg smider den lige på min PDA selvom jeg ikke skal bruge den - for vil lige se om jeg kan se noget mere.
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. oktober 2005 - 10:46 #6
Installerede - kørte programmet, lukkede det og afinstallerede - fik meddelelse om en masse filer der ikke kunne slettes pga. de var i brug.
Installerede igen, kørte. Genstartede og afinstallerede uden nogle filer var i brug.
Efter softreset får jeg ingen melding.

Så hvis jeg var dig og du ikke har prøvet det, så installer den igen. Genstart og slet igen. Se om det hjælper.
Det skal siges at jeg selvfølgelig kun har prøvet mere nyeste test-version.
Avatar billede newyork Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:01 #7
altså jeg gik ind under running programs fordi programmerne ikke lukker ned når man bruger X. Men jeg prøver lige det program
Avatar billede newyork Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:09 #8
Yes. Det var bare et super program du sendte. Var præcis det jeg ledte efter. Nu har jeg ikke fejlen mere
Avatar billede newyork Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:09 #9
Du kan lige lave et svar så skal du få dine points
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:10 #10
Skønt :)
Håber ikke det tager ressourcer så.

Du er klar over at der findes alternative programmer som kan gøre at X=luk? (hvis det generer dig til hverdag)
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:10 #11
og tak
Avatar billede newyork Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:36 #12
Nej det program kender jeg ikke for det irriterer mig faktisk nogle gange
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:39 #13
Der findes flere alternativer.
Wisbar Advanced koster $$, men af gratis er der bla.
SPB Pocket Plus v3 kan det også, men koster også.

Har ikke testet de nedenstående, men fundet via div. sider:
Hvis ved jeg ikke hvilken pda du har, men wisbar v1 er gratis, men duer ikke i alle versioner af windows.
http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php?soft=562
http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php?soft=680
osv - søg selv videre derinde efter fx close :)

Ligesom det også er muligt at få ikoner på skrivebordet (fx. via spb pocket plus) - men igen er der flere gratis versioner - søg blot efter launch på samme side.

God fornøjelse.