Avatar billede lantner Nybegynder
05. oktober 2005 - 07:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan laver jeg en henvisning til en normal tekst?

I mit arbejder skriver jeg mange rapporter til firmaer. Disse rapporter indeholder firmaets navn flere steder gennem rapporten. For at lette mit arbejde og forhindre fejl søger jeg en måde hvordan jeg kun skriver firmaets navn 1 sted og derefter blot henvise til det sted i resten af dokumentet.
Formålet er, at når jeg retter firmanavnet det ene sted er alle henvisningerne gennem rapporten rettet.

Håber I kan hjælpe mig

Mvh
Alex
Avatar billede rvm Nybegynder
05. oktober 2005 - 08:36 #1
Skriv firmaets navn i et bogmærke og brug feltet ref (Indsæt/felt.. Ref) alle de andre steder, hvor firmanavnet skal indsættes.

Marker al tekst og tryk F9 - dette opdatere alle feltet i dokumentet

Næste gang kan du bae udskifte firmaets navn (husk ikke at slette bogmærket) og markere al tekst og tykke F9
Avatar billede kol Nybegynder
05. oktober 2005 - 16:41 #2
Du kan bruge "Søg og Erstat"-funktionen.
Istedet for firmanavn indsætter du f.eks. "q".
Derefter åbner du "Søg og Erstat" og beder Word udskifte "q" med firmanavnet.
Enkelt ikk'

Hilsen KOL