Avatar billede hansen24aar Nybegynder
02. oktober 2005 - 11:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Login og åben af ny form

Jeg har lavet en klassisk login for med Brugernavn og password.
Men ved så ikke lige hvordan jeg laver resten til mit login.
hvilke ADO komponenter skal der bruges for at finde ud af om brugernavn og password findes. Findes det ikke skal den komme med en besked hvor der står Forkert brugernavn og adgangskode...
men findes brugernavnet og adgangskoden skal den åbne en ny form der hedder form6

Mit spørgsmål er så hvordan får jeg det lavet så den både tjekker databasen efter og giver en besked eller logger dig på i en ny form?

Den som kan hjælpe mig med det og som kan skrive koderne til mig får 200 point hvis det virker...

på forhånd tak...
Avatar billede kristofferb Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:02 #1
Er det noget i den her stil du leder efter?

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
if Edit1.Text = 'kodeord' then
Form2.show else
MessageBox(0,'Kodeordet er forkert','Adgang nægtet',MB_ICONERROR);
end;
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
19. oktober 2005 - 21:26 #2
lukker