Avatar billede solbjerg Nybegynder
30. september 2005 - 11:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan svchost.exe minimeres under kørsel af opgaver?

Mit OS er Windows XP (på dansk).

Under Opgavestyring har jeg fire-fem opgaver, der aktiverer nogle perl/CGI-scripts en gang i timen.

Når det sker popper svchost.exe op med et DOS-vindue til hver opgave - altså fem vinduer i timen. Kan jeg tilføje en switch til kommandoen C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs, så opgaverne kører minimeret i taskbar? F.eks. -minimized?

Mvh. Kirsten
Avatar billede nva Praktikant
30. september 2005 - 12:21 #1
Hvis det er en via en genvej du starter det kan du under 'egenskaber - genvej' vælge at det skal køres minimeret.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
30. september 2005 - 12:53 #2
Det er ikke via en genvej, eftersom jeg i Opgavestyring har indsat opgaverne, der skal køre.

Opgaver styres af taskmgr.exe, og svchost.exe udfører dem via en konsol. Ifølge Tasklist /FI "PID eq processID" (i mit tilfælde er processID 720) styrer denne udgave af svchost.exe (der kører fire svchost.exe samtidig) f.eks. Scheduling og mange andre opgaver.

Jeg tror derfor ikke, at jeg kan lave en genvej af svchost.exe og minimere den. Der skal nok en eller anden bat-fil til, hvor man skriver samtlige kommandoer ind, også de oprindelige scriptkommandoer, der sættes i gang af Opgavestyring.

Det overstiger i hvert fald mine evner, og jeg håbede, der var en eller anden switch, jeg uden risiko kunne sætte ind i tjenesten svchost.exe.
Avatar billede solbjerg Nybegynder
02. oktober 2005 - 15:46 #3
Jeg svarer lige selv - ikke at jeg har fundet ud af, hvordan man minimerer svchost, men jeg har købt et lille program (for fu...ing 45 dollars), der har fundet ud af det. For at slippe for dos-vinduerne i Windows XP's Task Manager.