Avatar billede bvk Juniormester
28. september 2005 - 18:33 Der er 3 kommentarer

Formular felter som skal "gå igen"

Jeg skal skrive et brev til 4 personer, har sat brevet op på 4 sider. Brevene er næsten ens, men for ikke at skulle skrive det samme 4 gange, ønsker jeg at indsætte et formular felt på hver side, så jeg kun skal skrive den samme tekst én gang.

Hvordan er det lige, at jeg laver disse formular felter?
Avatar billede bvk Juniormester
28. september 2005 - 18:35 #1
UPS, det er i word 2000 DK
Avatar billede bvk Juniormester
29. september 2005 - 20:34 #2
Er der ingen som ved det, eller har jeg ikke udtrykt mig ordentligt???
Avatar billede rvm Nybegynder
29. september 2005 - 22:19 #3
Normalt vil man ikke bruge formularfelter på den måde, da det kræver at dokumentet er beskyttet, men hvis du insisterer, så :-)

Indsæt et formularfelt
Vælg egenskaber på feltet og giv det bogmærket "Tekst" + sæt flueben i "Beregn ved afsluting".
Indsæt et referencefelt, der hvor teksten skal "kopieres" hen via
Indsæt Felt
Vælg feltet "Ref" og referer til dit formularfelt (bogmærket "Tekst")

Beskyt dit dokument og begynd indtastningen i formularfeltet