Avatar billede chris96 Nybegynder
28. september 2005 - 14:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning fra forespørgsel!

Jeg har et problem... Jeg sidder med en Access database med nogle informationer, jeg skal bruge i word via noget brevfletning!

Det der er, er at jeg ønsker informationer fra to tabeller i databasen. De to tabeller er linket med en relation mellem id-numre.

Den ene tabel:
id
firmanavn
firmaadresse - osv

Anden tabel:
målerid
målernummer
målerenhed
relationid

Tabellerne er så linket med id - relationid!

Hvordan får man så lavet ET worddokument med hvert firma - en header med firmanavn og adresse osv. - og så nedenunder listen med deres målere??

Håber det er forståeligt :)
Mvh og på forhånd tak
Christian
Avatar billede brynil Nybegynder
28. september 2005 - 21:45 #1
Har du lavet en forespørgsel i Access der henter de relevante data? Fx sådan hér (er ikke sikker på den er helt korrekt):

SELECT tabel1.id, tabel1.firmanavn, tabel1.firmaadresse, tabel2.målerid, tabel2.målernummer, tabel2.målerenhed, tabel2.relationsid
FROM tabel2 INNER JOIN tabel1 ON tabel2.relationsid = tabel1.id

I Word (2003) får man under brevfletning en mulighed at vælge datakilde, en .mdb database. Hvad du ser er de forespørgsler der er oprettet i databasen. Efterfølgende kan du følge instruktionerne i Word.

Det er måske noget til at starte med.
Avatar billede rvm Nybegynder
29. september 2005 - 22:11 #2
Det kan man faktisk ikke - Word er simpelthen ikke i stand til det...

Men der er nogen der forsøger en del krumspring for at få det til at lykkes:
http://word.mvps.org/FAQs/index.htm

Richardt
Avatar billede brynil Nybegynder
29. september 2005 - 22:55 #3
rvm > Hvad mener du ikke kan lade sig gøre ? At gruppere(samme) firmaer eller flette fra forespørgsel. Det sidste kan man da godt så vidt jeg kan se!
Avatar billede brynil Nybegynder
29. september 2005 - 22:58 #4
Åh ja, jeg får selvf. 1 brev for hver måler. Øv!
Avatar billede rvm Nybegynder
29. september 2005 - 23:09 #5
Ja - du kan sagten brevflette - bare ikke som f.eks en faktura, med 1 brevhovede og mange odrelinier - det kan word bare ikke :-(
Avatar billede rvm Nybegynder
29. september 2005 - 23:10 #6
Hvis du følger linket, så er der 2 løsningemodeller, men de er ikke særligt brugerevenlige og demofilerne virker ikke :-(
Avatar billede rvm Nybegynder
01. november 2005 - 12:53 #7
Hej Chris96

Nu har du fåst svar, så spørgsmålet kan vel godt lukkes :-)
Avatar billede chris96 Nybegynder
02. november 2005 - 07:57 #8
Jeg synes ikke lige jeg kunne finde nogen løsning???

Løsningen blev at lave rapporteringen i Access i stedet...
Avatar billede rvm Nybegynder
02. november 2005 - 11:32 #9
Der er ingen løsning i Word på problemet - det var svaret :-)
Avatar billede chris96 Nybegynder
02. november 2005 - 16:57 #10
Så siger vi det - og jeg takker for svaret (LOL)!