Avatar billede wiesemarc Nybegynder
27. september 2005 - 15:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Domæne problemer

Jeg har et problem med min apache2 conf.
Jeg har lavet nogle subs til mine domæner, som www.wiesedesign.biz, phpmyadmin.wiesedesign.biz og et til wiesedesign.biz.
Men når jeg skriver test.wiesedesign.biz ser jeg siden www.wiesedesign.biz, og normalt kommer der en fejl side..

Hvordan gør jeg så der kommer en fejl side når jeg skriver test.wiesedesign.biz ??

Mvh. Wiese
Avatar billede leif Seniormester
27. september 2005 - 15:10 #1
Lav den Første VirtualHost til en side hvor der står at adressen ikke findes på denne server. Apache tager automatisk den første VirtualHost og viser hvis domænet ikke er konfigureret.
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
27. september 2005 - 15:25 #2
Hvordan ??  Har du et eksempel som jeg kan se ??
Det er jo det at der plejer at kommer en 404 side, da subdomænet ikke eksisterer
Avatar billede leif Seniormester
27. september 2005 - 15:27 #3
Kører du med VirtualHost ?
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
27. september 2005 - 15:49 #4
Dette:

<VirtualHost *:80>
DocumentRoot /var/www/test
</VirtualHost>

Denne bruger jeg..
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
27. september 2005 - 18:49 #5
Nogen der giver at hjælpe ???
Avatar billede showsource Seniormester
27. september 2005 - 20:07 #6
Jeg bruger altid selv ip'en som servername i conf.
Og den første vhost er så for ip-adressen

<VirtualHost *:80>
ServerName 123.456.78.9
DocumentRoot /var/apache/htdocs
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
ServerName www.wiesedesign.biz
Serveralias wiesedesign.biz
DocumentRoot /var/www/test
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
ServerName phpmyadmin.wiesedesign.biz
Serveralias www.phpmyadmin.wiesedesign.biz
DocumentRoot /var/www/phpmyadmin
</VirtualHost>

Og for den første vhost, er så blot en fil som fortæller hvilke domæner som ligger på serveren.

http://85.81.40.46/

domænet showsource.dk er "wildcarded" i dns, d.v.s. alle subdomæner peger på samme ip.
Så hvis et domæne ikke er sat op i conf, f.eks. ups.showsource.dk, vises siden med domæner på serveren.
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
27. september 2005 - 20:45 #7
Okay, men jeg har brugfor at det kommer en error, når jeg skriver en subdomain som ikke findes..
Da jeg skal bruge min ip til min administration..
Avatar billede leif Seniormester
27. september 2005 - 21:23 #8
Hvorfor ikke opsætte fx. ssl.wiesedesign.biz til din Administration ?

Alternativt skal du lade være med at pege *.wiesedesign.biz (i DNS) på din server, men kun lige netop dem som du skal bruge.
Avatar billede wiesemarc Nybegynder
01. oktober 2005 - 00:44 #9
Okay.. Jeg finder et andet sted at få hjælp, for jeg havde det før jeg opgraderede til Sarge..
Takker fordi i prøvede at hjælpe..
Hvis i alle giver et svar kan i dele pointene..
Avatar billede showsource Seniormester
01. oktober 2005 - 11:58 #10
Hvis du vil en custom-error side hvis et domæne ikke findes, kan du evt. bruge f.eks. PHP til at tjekke om domænet findes i conf.