Avatar billede daftrucker Nybegynder
25. september 2005 - 19:23 Der er 2 kommentarer

internet til mobil bærebar pc

Jeg kører lastbil og vil gerne kunne gå på nettet, når jeg er ude at køre. ( jeg kører imellem danmark og sverige).

Er det muligt at få en opkobling, så man kan gå på nettet, både i danmark og i sverige, eller skal man have en opkobling i begge lande ?

Og hvilke selskaber er billigst ?

Hvis det kan lade sig gøre vil jeg gerne have en opkobling uden brug af mobiltelefon, da jeg helst vil undgå at betale minutpris. ?

Mvh. Kjeld
Avatar billede jimse Nybegynder
25. september 2005 - 20:12 #1
Hvis du vælger vodafon og GPRS-opkobling, kan du få et kort du sætter i computeren som konnekter dig til internettet og hvor du betaler for den mængde data der udvæksles med nettet. Jeg vil dog ikke påstå at det er billigt. Man kan også vælge en 3G løsning fra selskabet 3 (http://3.dk/templates/Sporg3_06.aspx?id=5353). Så er det lokaltakst både i sverige og danmark.
Avatar billede gnuen Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:52 #2
Du kan med eks. Sonofon via GPRS opkobling komme på internettet i både Danmark og Sverige. Du skal bruge din mobiltelefon og en bærbar PC her kan du så vælge at kommunikere med infrarød eller alm. seriel kabel. Husk at du skal ringe til din mobiloperatød og få pålagt servicen GPRS hvis ellers din mobil understøtter den service. Ved Sonofon betaler man ikke minutpris men pris pr. overførte MB se http://www.sonofon.dk