Avatar billede qualon1 Nybegynder
25. september 2005 - 14:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apache login system

Hej...

Jeg er ved at lave et router system og deri bruger jeg apaches login system hvor php udfører selve loginen med mysql support. Dette virker også fint, men problemet ligger i når jeg flytter systemet over på den router som det skal køre på... Her kan man ikke logge ind...
Jeg bruger php til at kalde $PHP_AUTH_USER og $PHP_AUTH_PW som bliver udfyldt af apache login... Men det virker ikke på routeren. Mit spørgsmål er derfor, er det ved apache eller php fejlen ligger??
kan det være en mod jeg skal indlæse?
Avatar billede leif Seniormester
25. september 2005 - 14:35 #1
Er der ikke noget med at den er forskellig afhængig af om Register_Globals er ON eller OFF
Avatar billede qualon1 Nybegynder
25. september 2005 - 16:04 #2
jo det kan godt være det er... Men har fundet ud af det.. $_SERVER[PHP_AUTH_USER] virker også...
Avatar billede leif Seniormester
25. september 2005 - 17:52 #3
Ahh det var det den hed ! Så husk at sender du andre forms eller variabler via adresselinien, skal de enten hentes med $_GET[navn] (Hvis det er fra adresselinien) eller med $_POST[navn] hvis du har method post på en form.

Husk at lukke spørgsmål.
Avatar billede qualon1 Nybegynder
25. september 2005 - 18:50 #4
jep... lukker...
Avatar billede qualon1 Nybegynder
25. september 2005 - 18:50 #5
lukker