Avatar billede pep_panic Nybegynder
22. september 2005 - 23:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lang login-tid på beskyttet IIS område

Hej.
Jeg har en mappe på en 2003 server, under min iis, som jeg ønsker at man skal logge ind "på". Selve login virker fino, men den er længe om at logge ind og efter et par side-visninger eller 10, stopper den pludselig op igen og bruger 5-10 sek på - ja hvad ved jeg... Man bliver ikke smidt af eller noget, den er bare langsom periodisk. Det er den ikke på de åbne områder.

What's up?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 23:49 #1
hvad siger din log ? er det fra lokalt på maskinen det bliver langsomt elelr fra LAN eller WAN siden ? hvilken hardware ? antal brugere når det sker ? hvilken type data ahr du liggende på din webserver ?
Avatar billede pep_panic Nybegynder
23. september 2005 - 02:01 #2
Min log siger kun noget i Security. Her er mellem 35 og 50 logon/logoff og Account Logon inden for samme sek., som både og falder sammen med ventetiden.

Det er langsomt på lan, wan og lokalt.

AD, DC, IIS på en 800mhz intel, 384mb ram som ikke havde problemet før jeg beskyttede mappen. Alt andet (ubeskyttet) fungere også uden problemer.

1 bruger på (mig).

Typen er almindelige asp-sider uden noget komplekst kode.

Loggen fortalte om dette problem (http://support.microsoft.com/?kbid=842493), men det er rettet nu, og volder ikke problemer mere (et event-log kosmetisk problem). Det har det ikke afhjulpet overstående problem.
Avatar billede pep_panic Nybegynder
23. september 2005 - 02:02 #3
Glemte lige, at DNS er også installeret.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:07 #4
nu er det vel sådan at dine dns settingss står korrekt ? (er et skud i blinde, for nu de andre ting virker, burde dns stå korrekt)
Avatar billede pep_panic Nybegynder
23. september 2005 - 02:28 #5
PTR til min wks (XPpro) er sat, login på wks, på domænet går hurtigt og problemfrit.

Lad mig lige fortælle hvordan jeg har sat rettigheder på den mappe (test) som er beskyttet. Den ligger fysisk i wwwroot mappen. Kun auth users, system, admins, creator og users har adgang.  IIS_WPG og IGA kontoerne har fuld deny.
Avatar billede pep_panic Nybegynder
23. september 2005 - 02:39 #6
Et lille clue kunne måske være (og det peger så på dns'en), at logger jeg ind ved at skrive "server.domain.com\pep" fremfor "10.0.0.100\pep", så ser det ud til at virke ved normal hastighed...
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:46 #7
ok, er det fra en klient eller på din server ? (gætter på fra en klient)
Avatar billede pep_panic Nybegynder
23. september 2005 - 02:49 #8
prob. er som sagt fra alle steder. Men logger ind jeg som skrevet i 02:39, fra klienten, er det ingen problemer...
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 02:55 #9
virker meget uderligt at ved indtastning af ip er langsommere end ved navn, det burde være omvendt!
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 03:06 #10
underligt endda
Avatar billede pep_panic Nybegynder
23. september 2005 - 03:08 #11
Hey det er microsoft, omvendt omvendt psykologi... :) Jeg skriver videre i morgen eller lørdag. Tak for hjælpen so far!
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 03:11 #12
det er bare iorden sov godt ;)
Avatar billede pep_panic Nybegynder
28. september 2005 - 14:56 #13
Nå, så fik jeg tid igen :)
Mit problem er jo iogforsig løst. Login er problemløst med servennavnet frem for ip-adressen. Men det er nu mærkeligt, at ip-adressen er så langsom. Loggen har ingen indikationer af, at noget er galt. Kan det være noget min XPpro gør?
Avatar billede pep_panic Nybegynder
01. oktober 2005 - 17:47 #14
Well, jeg bliver vist selv nød til at æde den...