Avatar billede jes-eu Nybegynder
22. september 2005 - 16:56 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

E-shop - Krav

Hejsa Eksperter,

Er der specielle krav man SKAL opfylde hvis man laver en web-butik? Jeg ønsker en liste samt links til hvor jeg kan læse mere.

Hvordan får man POST Danmark tracking på sine pakker og hvordan fungere det.

Derudover har jeg set nogle stedet at kunden kun behøver at indtaste sit telefon nummer så finder computeren persons data. Hvad er det for en service og hvad koster det.

Er der ellers nogle gode råd, vil jeg meget gerne hører dem.
Avatar billede webt Nybegynder
22. september 2005 - 18:21 #1
Mht krav, kan du læse mere:

http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-erhvervsdrivende/
http://e-maerket.dk/

Har ikke lige en liste ved hånden, men lidt baggrund er vel også bedre end ingenting :)

Fortsat god aften
Martin
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. september 2005 - 11:20 #2
ja, men det nemmese er igrunden bare at kontakte PBS og få tilsendt en udførlig vejledning som så passer på din branchekategori.
Der ER en laaaang række info som SKAL stå på sitet før at betalinger kan/må håndteres af fx PBS, før disse er opfyldt kan du ikke lave en offentligt shop.

http://www.pbs.dk/
http://www.betaling.dk/
Avatar billede jes-eu Nybegynder
26. september 2005 - 23:26 #3
Ok, hvad med det med telefon numre og post dk
Avatar billede mobius6 Juniormester
27. september 2005 - 07:16 #4
den mest åbenlyse løsning er også dem nemmeste = ring til dit lokale posthus og få tilsendt materiale på "tracking", eller kig forbi ved lejlighed.

jeg checkkede desuden 2 forskellige shop-info som jeg fik fra PBS (længe siden)og ja de er forskellige, så der SKAL spørges ind til den specifikke branche/produkt/service..

den med telefon-nummer-tracking af personer har jeg ikk erfaring og kan kun finde info som vedrører UPS.

;-)
Avatar billede amx_dk Nybegynder
05. oktober 2005 - 12:47 #5
ang. tracking og telefon nummer halløj, så skal du måske først låse dig fast på hvilket system du vil bruge til din shop eller om du vil lave en helt fra bunden
Avatar billede jes-eu Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:29 #6
det skal laves fra bunden.
Avatar billede amx_dk Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:42 #7
he he, så skal du da slet ikke bekymre dig om ting som dette endnu. det kan du gøre om 6 mdr. når du er længerer henne i processen :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
12. oktober 2005 - 12:10 #8
hvad er nyt?
Avatar billede webt Nybegynder
27. oktober 2005 - 11:52 #9
Var det noget du kunne bruge?

Mvh
Martin
Avatar billede mobius6 Juniormester
31. oktober 2005 - 14:45 #10
=?
Avatar billede jes-eu Nybegynder
01. november 2005 - 09:12 #11
Jeg takker for hjælpen. Fint nok selvom jeg ikke fik svar på nogle af spørgsmålene.