Avatar billede repsak Nybegynder
21. september 2005 - 21:43 Der er 5 kommentarer

Kinesisk tegn

Hej, jeg har lavet et kinesisk website som virker fint i Firefox, men i IExplorer opstår der problemer med NOGLE tegn. Hvad kan jeg evt. gøre?

jeg benytter denne metatag:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=big5">
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2005 - 21:49 #1
<ole>

Hvordan serves dokumentet? Hvilken MIME sendes med?

/mvh
</bole>
Avatar billede repsak Nybegynder
22. september 2005 - 07:02 #2
Avatar billede olebole Juniormester
22. september 2005 - 16:04 #3
HTTP-header'en påstår, det er et utf-8 dokument, men angiver i HTML-header'en, at tegnsættet er big5. Formodentlig skal serveren sættes op til at sende dokumentet som big5.

Hvorfor skriver du iøvrigt en XHTML-DTD - og sender dokumentet med MIME-typen 'text/html'? Så er XHTML kun til gene for brugernes browsere. XHTML er komplet ubrugeligt på WWW - og der er ingen fremtidssikring i de nuværende versioner. Læs evt:
    http://www.eksperten.dk/artikler/537
    http://www.eksperten.dk/artikler/538

- og få et lille indblik i, hvad XHTML overhovedet er for noget - og hvorfor du i stedet burde skrive HTML4.01  :)
Avatar billede repsak Nybegynder
23. september 2005 - 09:40 #4
okay, jeg er ikke htmlmand ;-)

siden kører jo på flere sprog, så hvordan håndterer jeg forskel på det? Sitet er hostet 'i byen' så er det en opsætning jeg kan klare fra kode? (.NET)
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
27. september 2005 - 13:40 #5
Er der noget nyt? ((lytter))