Avatar billede yaris Praktikant
21. september 2005 - 15:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

er der en der har et godt råd

hej eksperter jeg skal ned til en kolega og se om jeg kan få hans internet til at virke (jeg har ikke været nede og se det endnu men skal på fredag) men problemet er at han ikke hkan komme på nettet og det er cybercity at han har og hans egen computer kan ikke komme på nettet men kommer der en anden computer den spadsere lige på og hvis han tager hans computer med i et andet sted hen og kobler den på så går den også på nettet uden problemer. kan der være et mac filter i ruteren der blokerer eller såddan noget Eller er der en der har en anden løsning
Avatar billede gratis Nybegynder
21. september 2005 - 17:41 #1
har ikke en desideret løsning desværre... men lidt til fejlfinding af problemet:

cybercity har en support side ang. opsætning af deres internet her
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/ måske løser det problemet i førte hug ;)

ellers ka du prøve dette:

i en Kommando Promt skriv , ipconfig /release , tryk enter, der står nu 0.0.0.0 i promten, du skriver nu , ipconfig /renew og trykker enter igen, på den måde ka du se om maskinen blir tildelt en ip-adresse med dertil hørende undermasker og dns'er
for at tjekke hele opsætningen ka du skrive ipconfig /all

tjek at netværks protekoller er sat op som de skal være i |Kontrolpanel|Netværksforbindlelser|

håber det ka hjælpe lidt, skriv når du har prøvet de forskellige ting ;)
Avatar billede yaris Praktikant
23. september 2005 - 21:33 #2
hej ja problemet var ikke så stort jeg fjernede blot fluebenet inde under godkemdelse under egenskaber for netværksforbindelsen
Avatar billede yaris Praktikant
23. september 2005 - 21:34 #3
men tak for responsen gratis
Avatar billede gratis Nybegynder
24. september 2005 - 11:41 #4
herligt du fik det løst og rart at det for en gangs skyld var en nem ting :)