Avatar billede hgj Praktikant
21. september 2005 - 10:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløs internet med Targa Xtender 300 bærbar

Hej, vil høre om der nogen der kender til ovenstående bærbar mht. trådløs internet via PMCIA. Sider der noget på bærbaren som skal trykkes på eller skal der aktiveres noget inde i bærbaren???
Avatar billede find-us Nybegynder
21. september 2005 - 10:36 #1
er din PMCIA port installeret og hvilket styrrestystem bruger du??
Avatar billede find-us Nybegynder
21. september 2005 - 10:45 #2
Maintenance: Problems while using a PCMCIA card

imagebild
The problem results from the fact that the old DOS conventions have available further validity and therefore only 15 IRQ, which are responsible for a correct addressing of all components. Because of the integrated devices like IRDA, LAN, Modem, USB and many other, it can result in 1 free IRQ.
If you insert a card, that uses more than one IRQ, or the card cannot be set to a free IRQ, or if you use 2 cards (not possible in all notebooks), in order to work without problems, you have to disable other devices (IRDA, USB) in the BIOS. It is also possible that you have to deactivate them in the device manager.
Avatar billede find-us Nybegynder
21. september 2005 - 10:47 #3
altså skal du prøve at deaktivere usb eller IRDA i bios
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 13:20 #4
du skal ind og søge efter trådlæse net, og det gøres enten via det medfølgende software, eller via den funktionialitet der er i windows XP med SP2.

find-us, hvorfor vil du have de ting disablet ?
Avatar billede find-us Nybegynder
22. september 2005 - 10:10 #5
det har jeg fundet ud af på targas hjemmeside...
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 10:29 #6
men du ved godt at XP ingen problemer har emd IRQ sharing og derved er problemet meget lille ?
Avatar billede hgj Praktikant
22. september 2005 - 11:13 #7
Har selv fundet ud af at bærbaren ikke kan kører den pågældende pcmcia-kort. Prøvede at genistallere xp, men ville stadig ikke, så jeg går ned og får pengene igen.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 11:38 #8
derfor tager man stdig IKKe selv point når folk har forsøgt at hjælpe en!! slut med hjælp herfra medmindre du retter op på den fejl.