Avatar billede namasa Nybegynder
21. september 2005 - 08:32 Der er 19 kommentarer

Opskriftsdatabase - Java

Hvis nogen skulle have lidt ekstra fritid, så er jeg interesseret i en lille database hvor man kan indsætte sine opskrifter...

mvh
ib
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2005 - 11:15 #1
Hej Ib

Jeg sidder og roder med java fuldtids og i min fritid. Jeg er lige mellem 2 opgaver p.t. så hvad skal du bruge, gerne rimeligt uddybende
Avatar billede namasa Nybegynder
21. september 2005 - 11:34 #2
Har egentlig det meste, kan jeg sende, ....skal selv lige have åbnet det igen...har ej været hjemme i 1 år..men vil godt lige lidt videre nu..så kan jeg også bedre beskrive hvad som mangler..
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2005 - 13:03 #3
Du kan sende det til bp@maximuss.dk hvis du gerne vil eller poste det her
Avatar billede Mik2000 Professor
23. september 2005 - 00:28 #4
Jeg kan godt klare en opskriftsdatabase, men man benytter jo nok PHP eller ASP til det frem for Java hvis det vel og mærket er til nettet og ikke til et lille lokalt program.

Men kan klare det uanset om det er det ene eller det andet.

Du er velkommen til at skrive til kim@techshop.dk
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2005 - 09:24 #5
Tja, han skriver "Opskriftsdatabase - Java" i overskriften, så går jeg jo ud fra at det er java, uanset om det er til nettet eller ej.
Avatar billede Mik2000 Professor
23. september 2005 - 10:50 #6
Tjaa skriver det bare fordi vi vejleder vores kunder så de får den bedst mulige løsning. Det er ikke alle kunder der kender så meget til det og derfor er det ofte en god ide at fortælle om mulighederne. Vi er interesseret i at kunderne får den bedst mulige service og det bedst mulige produkt når de vælger os.

Men som sagt kan vi klare det uanset hvad der vælges. Vi har kompetancer inden for både PHP, ASP, Javascript, MySQL, Javaprogrammering (programmer) samt meget mere.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2005 - 21:26 #7
Og så dårlig er Java (JSP, Servlet, JavaBean) altså hellere ikke til nettet. Hvis man tænker sig lidt om så kører det faktisk ret godt.
Kender meget lidt til ASP og intet til PHP så jeg har ikke rigtigt noget sammenligningsgrundlag, men java performer såmænd godt nok.
Jeg har fået materiale fra ham og det et 3/4 program som er programmeret i Java
Avatar billede Mik2000 Professor
25. september 2005 - 09:03 #8
Java er udmærket men ASP og PHP er lavet til det og det er væsentligt bedre til netprogrammering. Fordelene ved java er at man nemmere kan kæde det sammen med et program som ligger på computeren.
Men hvis det er lavet i det, så er man jo nød til at forsætte i det, så held og lykke med det :)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2005 - 16:17 #9
Jeg er som sagt ikeke nogen haj til hverken asp eller php, men er der ikke noget med at alt kode som man skriver skal stå i .asp siden eller .php ?
I java ved jeg da at det er muligt at holde design og logik adskilt fuldstændigt
Avatar billede Mik2000 Professor
25. september 2005 - 16:59 #10
Ja det ved jeg det er i java. I ASP og PHP har du mulighed for at lave en kodefil som der hentes fra specielt hvis du benytter dig af objektorienteret programmering. Men da det er rettet mod internet programmering er der ikke en GUI (design) del i det som der er i java. Ofte laves design jo i photoshop og benyttes på en helt anden måde.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2005 - 18:06 #11
hmmm

mik - har du nogensinde lavet en java web app (JSP/servlet) ?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2005 - 23:29 #12
Jamen, jeg snakker ikke om GUI. Jeg snakker om en webløsning! I Java har du mulighed for at lave det hele OO, så du virkelig ikke har mere end din html-kode samt selvfølig nogen tags liggende i din "frontend".
De webløsninger som jeg laver har jeg faktisk ikke noget kode liggende direkte, jeg laver enten servlets eller kalder en klasse direkte (ikke den pæneste måde, men det er er vane). Jeg har ikke på noget tidspunkt så meget som en eneste beregning, sammenligning etc. liggende i min html.
Avatar billede Mik2000 Professor
26. september 2005 - 00:44 #13
Nej jeg laver ikke java net programmering, det klarer vores programmør martin. Men har lavet java programmering normalt og så gik jeg ud fra det måske var noget i samme stil :) Sorry.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 11:35 #14
Det er helt iorden. Man skal lære så længe man lever og i det mindste blev det sgu da holdt i et sopert sprog. Hvilket ikke altid sker :-)
Men det nye .net har samme mulighed for at dele frontend og kode op. Desværre bedre end java :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2005 - 11:48 #15
har du prøvet JSF ?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2005 - 15:37 #16
Nej, jeg har ikke nået så langt endnu. Men det er skrevet på listen sammen med 117 andre ting, bla. Hibernate (som jeg er startet på), Sping og Maven. Det er nok dem som står rimeligt højt
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2005 - 19:32 #17
Struts giver allerede glimrende muligheder for at opdele i design og kode, men
kan være lidt tung at arbejde med.

JSF er på mange måder nemmere at arbejde med og ligner ASP.NET mere.

Man kan iøvrigt også kombinere JSF og Struts hvis man vil.

Og ellers er der jo WebWork, Tapestry, Spring web framework etc..

Det er Javas styrke og til en vis grad også svaghed: der er så meget at
vælge imellem.
Avatar billede namasa Nybegynder
27. september 2005 - 08:51 #18
Nu de unge mennesker har skrevet så pænt om hinanden, var der så nogen som udover at klandre hinanden..har noget interesse i at lave et sådant program...det er java og det er ej til internet...det første modul er 3/4 færdig...læg venligst jeres mail adresse...på forhånd tak...
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2005 - 21:41 #19
maximuss har skrevet hans email adresse

jeg har ikke tid (og er nok også for dyr)