Avatar billede trofo Nybegynder
18. september 2005 - 21:40 Der er 5 kommentarer

Kan ikke starte computeren

Hej alle eksperter,

Hertil aften prøvede jeg at tænde min computeren, men den ville ikke tænde. Eller jo den tænder, men der kommer intet frem på skærmen. Jeg har også prøvet at skifte skærm med nogen andre kabler med samme resultat. Den siger "Cable is not connected" på skærmen - i begge tilfælde.

Derudover har computeren heller ikke kontakt til tastaturet overhovedet, og det er ikke trådløst tastatur.

Jeg har prøvet at skille computeren og lave en ordentlig rengøring mht. snavs og støv, da dette typisk kan være problemet. Men heller ikke dette har fået computeren til at opføre sig normal.

Den kan sagtens åbne og lukke for DVD rom samt Cd-brænderen, men alt andet er umuligt.

Desuden kan jeg heller ikke engang slukke for computeren ved at holde power-knappen nede, og genstart-knappen på kabinettet kan man nu heller ikke til at få til at virke.

Jeg var på tidligere idag uden problemer, og computeren har ikke opført sig mærkeligt siden jeg købte den for et par år siden. Og ingen mærkelige lyde heller.

Når jeg tænder den lyder den som altid når den er ved at starte op, men der sker intet ellers.

Er der nogen der har en idé om hvad dette kan være? Og evt. også hvad jeg kan gøre? Eller måske anbefale et godt sted i Nordsjælland/Storkøbenhavn/København for at få sin computer undersøgt.

På forhånd tak.
Avatar billede boxer Nybegynder
18. september 2005 - 22:35 #1
Hvis du har mulighed for at boote på din windows cd, er der en mulighed for reapir. Følg denne vejledning:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede trofo Nybegynder
18. september 2005 - 22:39 #2
Som jeg skrev, så kan jeg ikke se noget som helst på skærmen. Og tastaturet er også dødt....
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2005 - 23:34 #3
Er der overhovedet ikke tegn eller andet på skærmen ?

Prøv at vrik lidt med stikket i skærm/computer
Avatar billede heeris Nybegynder
18. september 2005 - 23:34 #4
hvis du har mulighed for det så udskift der hardware der skaber problemer, prøv med et andet skærmkort, og et andet tastatur og skærm.
Eller prøv din hardware i en anden maskine.
Avatar billede itwarez Nybegynder
26. september 2005 - 18:29 #5
Hey prøv at tage dit Batteri( flad/sølv) ud af bundkortet og tænde for din COM igen - prøv at tænde et par gange...... Hvis din COM Virker så sluk for alt og sæt dit Batteri i igen.....
!!!OBS!!! Nogle bundkort har Batteriet i en lille 4.kantede sort box...

SKRIV Spørgsmål om alt (DJDEEP) ...

www.DJ.DKz.DK