Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 21:41 Der er 7 kommentarer

Router D-link DI-604 er stået af - hvordan får jeg den op igen?

Min router, der ellers fungerede upåklageligt, stod af midt under en upload af filer til en server på nettet (ret upraktisk, tsk). Jeg har to computere på og der er ikke længere forbindelse gennem routeren. Jeg kan godt komme på nettet med kablet fra vægstikket, så det er routeren der er problemet...
Jeg har prøvet at resette den og genstarte computeren, men jeg kan ikke få forbindelse til http://192.168.0.1 så jeg kan komme til at konfigurere routeren (grrr). Nogen forslag herfra, så ville jeg blive meget glad.....
Avatar billede s_kjaer Praktikant
18. september 2005 - 08:09 #1
Har du prøvet reset knappen på bagsiden af routeren? Ellers prøv at holde den inde i 10 sek. mens du giver routeren strøm. Det har fået min DI-624+ til at vågne op en gang den var umulig.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2005 - 12:50 #2
hej s kjaer - ja, det er sådan set det jeg har prøvet, uden held - jeg har tidligere også prøvet at resette ved at stikke en papirclip ind i det lille hul bagpå (på min router sidder reset knappen beskyttet) og holde knappen inde i 10 sek. hvor det virkede fint, men det virker ikke nu...
Avatar billede polle007 Nybegynder
18. september 2005 - 12:56 #3
Da jeg i sin tid havde en 604 døde den også helt på et tidspunkt. Jeg fik kun liv i den igen, ved at skille den ad og nulstille den via jumperen på bundkortet
Avatar billede s_kjaer Praktikant
18. september 2005 - 12:58 #4
Det var det jeg mente, men hvis det ikke virker melder jeg pas :-(
Avatar billede polle007 Nybegynder
18. september 2005 - 13:00 #5
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2005 - 18:34 #6
tak for svar begge to - det var desværre ikke helt den model (ifølge fotografiet) der var vist i ovenstående link, så jeg turde faktisk ikke lige kortslutte noget som helst...samlede boksen igen, prøvede at logge på: efter to forsøg, hvor den sprang af på halvvejen, fik jeg konfigureret færdig - kunne så gå ind under "status" i opsætningsvejledningen på skærmen og trykke på "DHCP renew" under WAN, for at få den til at tilslutte sig nettet. Og det lykkedes så. Uvist hvorfor....?
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2005 - 18:42 #7
hvad er en jumper på bundkortet egentlig? det lyder som noget andet end den reset-knap man kan holde inde i 10 sek, som der er adgang til udefra....? da jeg kiggede ned i DI-604´eren, stod der J2 på pladsen hvor LAN stikket sad....