Avatar billede jorael Nybegynder
17. september 2005 - 11:19 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Fjerne vandret linie

Jeg ville sætte ca 5 tankestreger som en form for påmindelse om en manglende sætning. Word indsatte automatisk en vandret streg over hele siden. Det er endnu ikke lykkedes for mig fjerne den igen. Hvordan gør jeg?
Avatar billede oskar Nybegynder
17. september 2005 - 11:24 #1
Marker den og tryk delete.
Hvis ikke, marker hele linien og tryk delete.
Avatar billede jorael Nybegynder
17. september 2005 - 12:40 #2
Beklager - det lykkes ikke på den måde
Avatar billede vejmand Juniormester
17. september 2005 - 15:35 #3
Marker linien ovenover og nedenunder -> Formater -> Rammer og skygger -> Fanebladet "Rammer" -> Marker den midterste ramme i boksen ude til højre -> Vælg "Ingen" under "indstilling" ude til venstre -> OK
Avatar billede vejmand Juniormester
17. september 2005 - 15:42 #4
Hvis du vil slå funktionen fra så den ikke laver stregen automatisk, gør du følgende:

Formater -> Autoformat -> Indstillinger -> Fanebladet "Autoformat under skrivning" -> Fjern flueben i "Rammer"

Så vil den sætte 5 tankestreger som du ønsker.

Dette gælder i Word 2000, i senere udgaver bruges måske nogle andre udtryk, men princippet er det samme.
Avatar billede jorael Nybegynder
17. september 2005 - 16:29 #5
Jeg bruger word 2003 - og den irriterende vandrette streg er der stadig; men tankestregerne laver ikke nye linier, tak vejmand.
I 2003 hedder det "kanter og skygge".
Avatar billede jorael Nybegynder
18. september 2005 - 08:38 #6
Det lykkedes. Tak for hjælpen nu er den væk!!!!!
Avatar billede jorael Nybegynder
18. september 2005 - 08:38 #7
dette for at give poing
Avatar billede vejmand Juniormester
18. september 2005 - 10:03 #8
Velbekomme, og tak for point.  c",)