Avatar billede pothead Nybegynder
17. september 2005 - 09:05 Der er 7 kommentarer

kan windows installeres to steder?

Ja som min overskrift hentyder så vil jeg hører om windows xp kan installeres mere end et sted.
og er der forskel på home og pro i den sammenhæng?
Avatar billede gratis Nybegynder
17. september 2005 - 09:28 #1
du ka godt installere windows flere gange, det anbefalede er at gøre det på hver deres partition foreks. Pro på C:\ drev og Home på D:\ drev
forskellen på de to systemer ka du se her http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.mspx
Avatar billede pothead Nybegynder
17. september 2005 - 09:30 #2
ok... jeg er ked af min vage formulering men mit spørgsmål går mere på hvorvidt man kan installere et windows på to maskiner og om det er tilladt?
Avatar billede gargel Nybegynder
17. september 2005 - 09:33 #3
Du skal bruge lige så mange licenser til xp, som du vil have installationer.

Sammenlign xp home og pro her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.mspx
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 11:27 #4
1:  OEM udgave:  må kun benyttes sammen med den hardware/pc den er købt sammen med = 1 stk.
2: Normal standard udgave:  må benyttes på 1 pc (må flyttes fra pc til pc, men kun 1 ad gangen)
3: Flerbruger licens: må benyttes på det antal pc'er, der er købt licens til.
4: Studie udgave: må benyttes på op til 3 (måske 4) pc'er, men kun så længe man er tilknyttet en af microsoft godkendt uddannelsesinstitution. (de 3-4 pc'er er typisk den bærbare, som benyttes til at "transportere" data fra hjem til skole + 2-3 hjemme-pc'er)
Avatar billede pothead Nybegynder
19. september 2005 - 21:30 #5
kan man som gymnasielærer købe en studieudgave?
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 22:14 #6
nu kommer jeg i tvivl om WinXP overhovedet findes i en studieudgave.
tror ved nærmere eftertanke ikke den findes mere - eller rettesagt sagt: den findes ikke.
derimod kan kan købe Officepakken som studieudgave.
Avatar billede hcma Novice
19. september 2005 - 22:15 #7
rettesagt = rettere sagt  :o(