Avatar billede simeone Nybegynder
17. september 2005 - 00:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen internetadgang på ny Windowsinstallation.

Jeg har lige formatteret min bærbare, og vil så som det første hente opdateringer til Norton Antivirus og Windows, men af en eller anden grund kan jeg ikke få forbindelse til nettet, hverken via IE eller Nortons Liveupdate. Netværkskortet virker tilsyneladende fint, for det registrerer da, når jeg fjerner eller isætter netkablet. Desuden siger guiden "Opret forbindelse til internettet", at min LAN-forbindelse allerede burde være installeret og virke.

Hvad gør jeg galt? Jeg skifter bare mellem at smide netkablet i den bærbare og den stationære.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2005 - 00:56 #1
lidt mere om konfigurationen, fast adresse, dynamisk ?
hvad siger ipconfig /all
får du en adresse
kan du bruge internet explorer?
Avatar billede simeone Nybegynder
17. september 2005 - 17:45 #2
Nej, jeg kan ikke bruge Internet Explorer. Den siger "Siden kan ikke findes" til alt, ligesom Norton Liveupdate ikke kan få adgang til opdateringsdatabasen. Det er en helt almindelig TDC 1024/128 forbindelse. Jeg har egentlig formatteret computeren 2 gange, for første gang fangede den en virus efter 30 sekunder på nettet, og så var det lettere bare at starte forfra. Det vil altså sige, at efter første formattering kunne jeg godt komme på nettet, men det kan jeg altså ikke nu, efter anden formattering og installation af Win XP.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2005 - 00:33 #3
har du fået installeret drivere til dit netkort? check om du får en ip adresse fra din tdc forbindelse, gå ud i en commando prompt (start-kør-"cmd")
og skriv "ipconfig /all" skriv resultatet her.

check i enhedshåndtering (højre klik på din computer og vælg administrer) om dit netkort er der, og har en driver installeret, dvs ikke et gult ikon, eller et rødt kryds på netkorts ikonet.

installer evt. driveren til dit netkort igen.
Avatar billede osborne Praktikant
29. oktober 2005 - 22:09 #4
Du har 16 åbne spørgsmål .. husk at lukke.
Sådan lukker du et spørgsmål: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede bartz Praktikant
29. oktober 2005 - 22:14 #5
Prøv det her: Start internet explorer - tryk på funktioner - internetindstillinger - forbindelser - lan-indstillinger og så markere "automatisk registrering af indstillinger". :)
Avatar billede bartz Praktikant
29. oktober 2005 - 22:17 #6
Hvis det ikke hjælper så prøv start - kør - skriv cmd - skriv så ipconfig /release og så bagefter ipconfig /renew