Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
16. september 2005 - 10:47 Der er 3 kommentarer

Pludselig ingen strøm?

Jeg har lige købt et nyt bundkort og sat alt mit hardware i.

Alt virker fint og jeg prøver at få Dual-Channel funktionen til at fungere efter jeg har opdateret min BIOS. Den viser kun 512 ram når jeg har 1024...
Jeg har 2x 256 og 1x 512 DDR Kingston PC3200 type 400 Ram.
Jeg prøver at flytte rammene for at se om den viser mere end 512, men intet nyt sker. Bortset fra, da jeg lukker min pc ned, og prøver at tænde den igen; "KLIK" siger det bare. No way, tænker jeg og prøver alt muligt. Jeg tester strømforsyningen uden tilslutning til bundkortet. Strømforsyning starter og kører perfekt.
Jeg disconnecter alt hardware fra min maskine og prøver, intet nyt. Jeg tager batteriet ud og rykker jumperen til CLEAR CMOS. Maskinen vil stadig ikk tænde.

-= Hardware =-

Bundkort:
Abit KW7 K880
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104238

Grafikkort:
Club3D Geforce 5900XT
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=63494

CPU:
AMD XP2500+ (Socket A)

RAM:
1x 512 + 2x 256 Kingston DDR PC3200 Type 400 RAM

Diske:
2x ATA133 + 1x SATA

DVD:
NEC 3520A DVD-RW
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=119813

Jeg forstår slet ikke det her. Jeg kan ikke få min pc tændt ligemeget om alt hardware er taget fra, eller om det hele eller bare RAM er sat i...

Jeg håber virkelig jeg kan få hjælp til det her...

I håb om positiv respons

// Matias
Avatar billede haverslev Novice
16. september 2005 - 11:15 #1
Har du checket at bundkortet IKKE røre kabinettet og du har skruer i alle bundkort hullerne samt at ingen "afstandsskruer" rører bundkortet andre steder.
Avatar billede thesandman.dk Nybegynder
18. september 2005 - 10:33 #2
Jeg fandt ud af det ;) Jumperen til CLEAR CMOS skal jo rykkes tilbage igen :)

(lol)
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2005 - 10:52 #3
Fint ;o) - lukker du spørgsmålet ?